اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه وقف در شهرستان ساوه

اراک(پانا)- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه از اجرای 40 ویژه برنامه بمناسبت فرا رسیدن دهه وقف در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه وقف در شهرستان ساوه

حجت الاسلام حمید کرمی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: این برنامه ها در راستای رسالت اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

وی ادامه داد: وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است که در زندگی فردی و اجتماعی اثرات فراوانی دارد و می تواند در جنبه های گوناگون حیات اجتماعی و فردی انسان، مانند فرهنگ، اقتصاد و دیگر عرصه ها، نقش سازنده ای داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه بیان کرد: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان اولین واقف در دین مبین اسلام پایه گذار این سنت حسنه محسوب می شود سالروز ارتحال ایشان که مصادف با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)- اولین متولی موقوفات امیر المؤمنین(ع)- روز وقف نام گرفته که به دلیل عظمت روز بیست‌وهشتم صفر که روز مصیبت و عزاداری سید انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) است ۲۷ صفر به نام روز وقف و آغاز دهه وقف نام گرفته است.

حجت الاسلام کرمی تجمع لبیک یا رسول الله (ص) در شب رحلت پیامبر اکرم در بقاع متبرکه، افتتاح صحن و تربت خانه امامزاده سید علی هریسان و امامزاده یعقوب (ع)، کلنگ زنی فاز یک امامزاده سید علی اصغر (ع)، برگزاری همایش یاوران وقف و تجمع هیئت های مذهبی را بخشی از برنامه های اوقاف ساوه برشمرد.

وی اظهار داشت: دیدار با خانواده شهید واقف، دیدار با ائمه جماعات شهرستان های ساوه، غرق آباد و آوه، دیدار با خانواده های شهدا، دیدار با فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، برگزاری نشست های تخصصی با پزشکان و خواهران طلبه را از دیگر برنامه ها دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار