دکتر سعید کارگر:

توکل به خدا، داشتن نظم، اراده، هدف و نیت صحیح از عوامل موفقیت می باشند

یزد (پانا) - دکتر سعید کارگر در جمع دانش آموزان و دبیران دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان دوره دوم پیرامون نظم و موفقیت سخنرانی کرد و اطلاعاتی نیز پیرامون سرطان سینه ارائه داد.

کد مطلب: ۸۶۸۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
توکل به خدا، داشتن نظم، اراده، هدف و نیت صحیح از عوامل موفقیت می باشند

به گزارش پانا، "سعید کارگر"، متخصص جراحی عمومی، در ابتدا از دوران کودکی و درس و دانشگاه گفت. وی از مشکلات تحصیل در دوران دانشجویی ، در دسترس نبودن کتاب و بالاخره از جنگ و جبهه خاطراتی را بیان نمود.

سعید کارگر خاطرنشان کرد: با قبولی در رشته پزشکی متوجه شدم که باید در زندگی عادی خود تغییر و تحول ایجاد کرده، خدمت به مردم و رفع مشکلات دیگران را سرلوحه برنامه زندگی خود قرار دهم.

او در مورد علت انتخاب رشته تخصصی خود، جراحی عمومی، گفت: جراحی با طب فرق دارد. طب فقط دانستن و خواندن است ولی جراحی علاوه بر این؛ شامل به کار بردن، ایجاد تغییر و تحول و اثرگذاری هم می شود.

کارگر ادامه داد: دانش باعث ایجاد تکنولوژی می شود و در تکنولوژی بحث نوآوری، اختراع، کشف و پیشرفت بوجود می آید لذا باید اثرگذار باشیم . او تاکید کرد که باید روی پای خودمان بایستیم تا بتوانیم مشکلات جامعه را حل کنیم.

سعید کارگر به تغییرات سریع در طب و استفاده صحیح پزشکان از تکنیکها و وسایل پیشرفته اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه مفید بودن تکنولوژی بسیار در حال بررسی می باشد.

وی ضمن ارائه آمار تاسف بار طلاق، تصادف و ضرب و شتم به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد و افزود: دانش باید کاربردی باشد و آدمها باید توانایی و ظرفیت پذیرفتن آن دانش را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از آن علم، جامعه را بهبود بخشیده و باعث پیشرفت آن شوند.

دکتر کارگر به داشتن هدف در زندگی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به هدف باید نظم و برنامه ریزی وجود داشته باشد. او ادامه داد: داشتن نظم باعث ایجاد دانش می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه خواستن توانستن است؛ اراده، علاقه، هدف و نیت صحیح، و از همه مهمتر توکل بر خدا را از رمزهای موفقیت یک فرد در هر کاری عنوان کرد.

در ادامه دکتر کارگر ضمن ارائه آمار فاجعه بار سرطان سینه بیان کرد: سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان‌ها در زنان می باشد. او افزود: در بسیاری از موارد، بیماران در مراحل پیشرفته برای درمان مراجعه نموده اند که لزوم آگاهی بخشی به زنان جامعه را در خصوص بیماری سرطان پستان جهت تشخیص زود هنگام بیماری آشکار می‌نماید.

دکتر کارگر تاکید کرد: علائم سرطان پستان باید بطور کامل معرفی شود و راههای پیشگیری و درمان این بیماری کاملا آموزش داده شود. وی افزود: آگاهی از علائم و تشخیص به موقع راه مهمی برای کاهش خطر است.

او ادامه داد: غربالگری سرطان پستان، پیش از بروز علائم آن حائز اهمیت است و غربالگری به پزشکان کمک می‌کند تا بیماری را زود تشخیص دهند و درمان کنند.

سعید کارگر گفت: احتمال ابتلا به سرطان پستان با بالا رفتن سن زن بیش‌تر می‌‌‌‌‌‌‌شود و بیش‌ترین موارد ابتلا به سرطان پستان در زنان بالای 45 تا 55 سال پیش می‌‌‌‌‌‌‌آید اما بهتر است غربالگری و بررسی از سنهای پایین تر شروع شود.

او افزود: انتخاب درمان اساساً بستگی به مرحلۀ بیماری دارد و روش های مختلف درمانی براساس مرحلۀ بیماری وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار