معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان :

انتخابات شوراهای دانش آموزی در هزار و 800 آموزشگاه استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در یک هزار و 800 آموزشگاه استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی در هزار و 800 آموزشگاه استان کردستان برگزار شد

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان در آیین نمادین بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان که در دبیرستان دخترانه شهید نامدار مرادی سنندج برگزار شد؛ از مشارکت بالغ بر 200 هزار نفر از دانش آموزان استان در بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی خبر داد و گفت: امسال همزمان با سراسر کشور، انتخابات شوراهای دانش آموزی در هزار و 800 واحد آموزشی برگزار و قریب به 12 هزار دانش آموز به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورا انتخاب می شوند.

نریمانی با بیان اینکه سال گذشته هزار و 760 شورا در سطح استان تشکیل شده بود؛ گفت: 30 هزار و 680 نفر از دانش آموزان داوطلب عضویت در شورای دانش آموزی شدند که در نهایت 10 هزار و 185 نفر به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت اجتماعی دانش آموزان و آموزش مهارت های اساسی زندگی تاکیده شده است؛ تصریح کرد: مدرسه باید مدرسه زندگی باشد و دانش آموز با مهارت های اساسی زندگی آشنا شود تا بتواند در آینده در اجتماعات برزگ تر به عنوان عضوی از جامعه مسئولیت پذیر، مشارکت جو و مشارکت پذیر باشد و بتواند مسئولیت هایی را که به او واگذار می شود پذیرا و به نحو احسن انجام دهد.

وی با اشاره به ماده 18 آئین نامه اجرایی مدارس گفت: بر اساس این ماده شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان اصلی مدرسه بوده و در تصمیم گیری های آموزشگاه نقش مهمی را ایفا می کند.

نریمانی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی تمرین مهارت های اجتماعی و زندگی است؛ از مدیران مدارس خواست با توجه به جایگاه قانونی که برای شورا های دانش آموزی تعریف شده است؛ از این ظرفیت به نحو احسن استفاده نموده و با بهره گیری از مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در اداره امور مدارس از توانمندی دانش آموزان استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر مهارت آموزی همراه با آموزش های علمی، گفت: آموزش مهارت های زندگی یکی از اولویت های مهم نظام تعلیم و تربیت است که باید به صورت جدی به آن توجه شود تا دانش آموزانی در طراز تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت شوند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری شوراهای دانش آموزی نیز اشاره کرد و تربیت اجتماعی و تکریم شخصیت دانش آموزان، ایجاد ارتباط صمیمانه بین دانش آموزان، تقویت روحیه مشارکت جویی و مشارکت پذیری، تقویت روحیه مسئولیت پذیری را از جمله این اهداف نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار