معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در گردهمایی مدیران مدارس منطقه ماهان:

آموزش و پرورش مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی کشور است

کرمان (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران منطقه ماهان گفت:آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی است و باید با ارتقای کارکرد فرهنگی - تربیتی، رسالت خطیر خویش را در تحقق اهداف فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی کشور ایفا کند.

کد مطلب: ۸۶۰۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به نقل روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ماهان ، حسین میرزایی در گردهمایی مدیران مدارس سه دوره تحصیلی ماهان، گفت: آموزش و پرورش تنها نهادی است که به صورت رسمی وظیفه تعلیم و تربیت افراد جامعه را در ابعاد گوناگون اقتصادی، فرهنگی و آموزشی به عهده دارد و در نتیجه اساس و هسته اصلی هر کوششی برای بهبود مدارس تلاش مدیریت و معلمان با همدیگر به صورت یک واحد منسجم است.

وی اظهار داشت: ما موظفیم ضمن بهینه‌سازی و بهره‌برداری از منابع مادی و فیزیکی و رعایت استانداردهای مصرف و پیشگیری از اسراف، نسبت به مدیریت مصارف متناسب با نیازهای کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت اقدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدیران مدارس در موفقیت مدارس نقشی محوری ایفا می‌کنند، گفت: مدیران مدارس موقعیت بی‌نظیری برای تأثیرگذاری بر اجرای آیین‌نامه‌ها و فراهم‌کردن زمینه‌های رشد و پیشرفت معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان مدرسه دارند.

وی گفت: رفتار و عملکرد مدیر یک مدرسه مانند هر فرد دیگری تحت تأثیر نگرش‌ها، مهارت‌ها، آگاهی‌ها و توانایی‌های اوست ، لذا با توجه به نقش محوری مدیر در مدرسه نگرش‌های او در این سه زمینه می‌تواند موجب بهبود مدیریت آموزشی و تحقق اهداف آموزشی به صورت کارا و اثربخش باشد.

میرزایی با اشاره به این نکته که ،نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همه ی ابعاد وجودی یک دانش آموز می شودگفت: در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می گردد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: ما در برنامه ششم توسعه به دنبال رشد 8 درصد هستیم.

حسین میرزایی خاطرنشان کرد: در وزارت آموزش و پرورش بخش زیادی از اعتبارات صرف حقوق همکاران می‌شود این بدین معناست که بودجه وزارت آموزش و پرورش به هزینه‌های جاری اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به جمعیت 43 هزار نفری فرهنگیان استان اظهار داشت : در استان مبلغی نزدیک به 140 میلیارد در ماه پرداخت حقوق داریم که به طور میانگین برای هر نفر شاغل فرهنگی 2/7 میلیون تومان حقوق پرداخت می شود.

درپایان جمعی از مدیران مدارس به نمایندگی از سایر مدیران به بیان مشکلات موجود در مدارس منطقه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار