مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برگزاری با شکوه هفته ملی کودک در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شهرستان های استان تهران

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران از آغاز برنامه های ویژه هفته ملی کودک در مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری با شکوه هفته ملی کودک در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شهرستان های استان تهران

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به آغاز هفته ملی کودک از 14 لغایت 20 مهرماه ، معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران را مسئول اجرای برنامه های ویژه این هفته در مدارس معرفی کرد.

وی افزود: کلیه ادارات آموزش و پرورش مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران ، باید با اجرای مطلوب این برنامه گام های مهمی در جهت کیفیت بخشی ،به آموزش از طریق شاداب سازی مدارس بردارند.

فولادوند با اشاره به نقش بازی در شکل گیری شخصیت کودکان و ایجاد خاطره ای ماندگار در ذهن دانش آموزان، پیشنهاد کرد : یک ساعت از برنامه هفتگی مدارس و کلاس ها در این ایام می تواند به انجام بازی های بومی و محلی اختصاص یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران برگزاری مراسم هفته ملی کودک در مدارس را دارای رویکردی آموزشی و پرورشی و متناسب با ارزش ها و فرهنگ ملی و محلی دانست و افزود: برگزاری مطلوب و اثر بخش این برنامه در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی سبب ایجاد طراوت و پویایی در دانش آموزان خواهد شد.

گفتنی است، برنامه های پیشنهادی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران، از جمله برگزاری مراسم ویژه با حضور دانش آموزان ، عوامل اجرایی ، آموزگاران و مربیان در یکی از زنگ های تفریح با دعوت از اولیا و مسئولان محلی با تاکید بر، اهمیت آموزش و پرورش مناسب و با کیفیت در دوران کودکی،حضور کودکان در مراکز پیش دبستانی مجاز و وابسته به آموزش و پرورش، بازی به عنوان یکی از راه های رشد و یادگیری کودکان،تشویق جهت استفاده از کالای ایرانی، اختصاص زنگ بازی به هر یک از پایه های تحصیلی دوره ابتدایی و پیش دبستانی، انجام بازی های بومی و محلی ،استفاده از برنامه های متنوع در هفته ملی کودک (مسابقات ورزشی ونقاشی )، آغاز اجرای برنامه "ما تنها یک زمین داریم" در کلیه مراکز پیش دبستانی ،تبلیغات و پوشش خبری برگزاری هفته ملی کودک در رسانه ها و درج مطالب و پیام های مناسب با هفته کودک در سربرگ نامه ها، پرتال مدارس و اداره به مدارس ابلاغ گردید.

بر اساس این گزارش، روزشمار هفته ملی کودک به شرح ذیل اعلام شد:

14 مهرماه روز «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی» با شعار: شکل کیری هویت ملی کودکان ایرانی در بستری از همکاری خانه و مدرسه ،

15 مهرماه «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی» با شعار : ایرانی آباد، سبز و آزاد در گرو تعلیم و تربیتی اثر بخش ،

16 مهر ماه (روز جهانی کودک) «کودک، صلح، بازی و نشاط» با شعار : به سوی جامعه ای با نشاط با مدرسه ای با نشاط،

17 مهرماه «کودک، رسانه و ارتباطات» با شعار :با کودکان و برای کودکان ،

18 مهر ماه «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی » با شعار :آموزش در دوران کودکی، سرمایه ای برای فردا،

19 مهرماه «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» با شعار :مدرسه ایرانی حق همه کودکان ایرانی،

20 مهرماه «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» با شعار : با یار مهربان در خانه و مدرسه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار