مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس

صد و سی آموزشگاه شهرستان گنبدکاووس نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد

گرگان (پانا) - صد و سی آموزشگاه در شهرستان یا تخریبی هستند و یا نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارند.

کد مطلب: ۸۵۷۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
صد و سی آموزشگاه شهرستان گنبدکاووس نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد

فرج الله رزاقی اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل ما در حوزه کمبود مدرسه و آموزشگاه در شهر است که به علت عدم زمین مناسب و بالا بودن قیمت تمام شده هزینه ساخت است.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه شهرستان مدرسه یک و دو کلاسه نیاز نداریم و از خیران تقاضا داریم که در ساخت مدارس بالای 3 و 5 کلاسه با ما همکاری داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس تصریح کرد: امروز سومین مدرسه خیرساز توسط خیر کشوری افتتاح شد و در یک ماه آینده 14 مدرسه خیرساز با مشارکت دولتی در گنبدکاووس به بهره‌برداری می‌رسد و 4 پروژه مدرسه‌سازی نیز در طول سال تحصیلی 98-97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: در تلاش هستیم تا جشن 120 مدرسه خیرساز را با حضور مسئولان استانی در حوزه شهرستان گنبدکاووس برگزار کنیم و بتوانیم مشکلات سطح شهر را با کمک خیران حل کنیم.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرمانده ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: خیرین در شهرستان گنبدکاووس فعالیت‌های خوبی انجام دادند و ما توفیق داشتیم تا چند خیر کشوری نیز در حوزه احداث مدرسه در روستاهای گنبدکاووس همکاری و حضور داشته باشند.

وی افزود: امروز به همت بانو نگار دادخواه خیر کشوری، مدرسه 2 کلاسه در روستای خیرخوجه بخش داشلی‌برون به بهره‌برداری رسید و این خیر علاوه بر ساخت مدرسه، لوازم التحریر و دیگر ملزومات مورد نیاز دانش‌آموزان نقاط مرزی اهدا کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: این خیر کشوری تاکنون 5 مدرسه در روستاهای بخش مرکزی، شامل توحید یک، سلاق غایب، کسکن قوجق، چای قوشان کوچک، حاجی‌قوشان با هزینه شخصی خود ساخته و امروز ششمین مدرسه خود را در روستای بخش داشلی‌برون افتتاح کرد.

وی یادآور شد: روستاهای بخش داشلی‌برون و مرزی گنبدکاووس از محرومیت بیشتری برخوردار است و برخی از این روستاها از نعمت آب شرب محروم بوده و به وسیله تانکر در حال آبرسانی هستند.

کریمی تاکید کرد: روستای ماسان‌کوه در بخش داشلی برون به دلیل نبود جاده دسترسی، حتی از آب شرب معمولی با تانکر محروم است و روز گذشته جلسه ای با چتد مدیران کل دستگاه اجرایی برای بهتر شدن وضعیت این روستا در داشلی‌برون برگزار شد.

وی گفت: مدرسه خیرخوجه داشلی‌برون دارای 2 کلاس و 25 نفر دانش‌آموز است و امید داریم مدارس دیگر به همت خیرین منطقه ای و کشوری در نقاط محروم گنبدکاووس ساخته شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: با توجه به اینکه در گذشته به شغل شریف معلمی مشغول بودم، به کمبودها و مشکلات حوزه آموزش و پرورش آگاهی دارم و به کمک خیران برای محرومیت‌زدایی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار