درخواست ایران از سازمان ملل متحد برای محکومیت تهدید اتمی رژیم صهیونیستی

تهران (پانا) - جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای رسمی از سازمان ملل متحد خواست تا تهدید هسته‌ای چندی پیش رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را محکوم کند.

کد مطلب: ۸۵۵۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
درخواست ایران از سازمان ملل متحد برای محکومیت تهدید اتمی رژیم صهیونیستی

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد طی نامه ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت سازمان ملل متحد از این تهدید که چندی پیش توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنار تأسیسات هسته‌ای آن رژیم صورت گرفته بود، به عنوان تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی یاد کرده است.

در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین‌المللی را در کارنامه دارد، برزگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است که در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کند و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد وادار سازد.

ایران همچنین از سازمان ملل متحد خواست که ضمن محکومیت تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح‌های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و بطور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح‌ها یادآوری و اعلام شده که اعضای سازمان ملل متحد نه تنها نباید این تهدید هسته‌ای اسرائیل را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات هسته‌ای آن به عمل آورند چراکه این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک بشمار می‌رود.

قرار است نامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار