تایید دوباره پایبندی ایران به برجام از سوی آمانو

تهران (پانا) - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه این سازمان از زمان برگزاری آخرین نشست مجمع عمومی، پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام را مورد بررسی و نظارت قرار داده، تائید کرد که تهران به اجرای تعهدات پایبند بوده است.

کد مطلب: ۸۵۴۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تایید دوباره پایبندی ایران به برجام از سوی آمانو

به گزارش ایرنا، یوکیا آمانو در اولین روز آغاز به کار شصت‌و‌دومین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به تعهدات برجامی کشورمان، اظهار کرد: «این مهم است که ایران به اجرای کامل تعهداتش در این رابطه ادامه دهد.»

او هفته گذشته نیز خطاب به شورای حکام اعلام کرد که ایران به تعهدات خود بر اساس برجام متعهد بوده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: «آژانس به راستی آزمایی و عدم انحراف مواد هسته‌ای اظهارشده توسط ایران تحت موافقت‌نامه پادمان، ادامه می‌دهد.»

این اظهارنظر در ادامه تائید رسمی آژانس در 30 اوت سال جاری (8 شهریور) انجام می‌پذیرد. گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دوازدهمین بار از زمان اجرای برجام و برای دومین بار پس از خروج آمریکا از این توافق، تائید می‌کند که اقدامات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملاً منطبق با این توافق بین‌المللی است.

هم زمان، علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز برای شرکت در نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین (اتریش) سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار