لاریجانی انتخاب رئیس پارلمان عراق را تبریک گفت

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی روز شنبه در پیامی انتخاب «محمد ریکان‌ حدید علی الحلبوسی» به عنوان رئیس پارلمان عراق را به وی تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۵۴۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی انتخاب رئیس پارلمان عراق را تبریک گفت

به گزارش خانه ملت، در پیام تبریک علی لاریجانی به الحلبوسی آمده است: انتخاب جنابعالی از سوی نمایندگان پارلمان کشور دوست و برادر عراق را از طرف خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریک‌ و تهنیت عرض می کنم.

لاریجانی در پیام خود آورده است: روابط دو کشور همسایه به ویژه در میان مجالس ایران و عراق طی سال های گذشته در حد بالایی بوده است که امیدوارم با حضور جنابعالی این‌ امر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام تاکید کرده است: ملت بزرگ عراق با سابقه درخشان در نزد مردم، دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه ای است که انشاءالله با استقرار امنیت بیشتر در آن کشور شاهد توسعه، رفاه و آسایش ملت شریف عراق باشیم.

«محمد ریکان‌ حدید علی الحلبوسی» استاندار سابق الانبار از فهرست انتخابی «الانبار هویتنا» امروز شنبه با رای اکثریت نمایندگان، با 37 سال سن، رئیس چهارمین دوره پارلمان عراق شد که جوانترین رئیس پارلمان در خاورمیانه است.

وی متولد 1982 از استان سنی نشین الانبار در غرب عراق است که دارای مدرک مهندسی سازه از دانشگاه مستنصریه بغداد است.

الحلبوسی در سومین دوره انتخابات پارلمانی در 2014 به پارلمان عراق راه یافت و عضویت کمیسیون حقوق بشر و سپس ریاست کمیسیون دارایی پارلمان را در 2016 برعهده داشت.

وی در سال 2017 به عنوان استاندار الانبار منصوب شد و در انتخابات 22 اردیبهشت ماه 97 به عنوان رهبر فهرست انتخابی الانبار هویتنا بار دیگر به پارلمان عراق راه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار