مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

توان امدادی شهرستان های پرخطر باید افزایش یابد

خوسف(پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تجهیزات و امکانات امدادی در برخی شهرستان های حادثه خیز استان از جمله خوسف باید افزایش یابد تا در مقابله با حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۵۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
توان امدادی شهرستان های پرخطر باید افزایش یابد

محمدرحیم شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی: در آیین افتتاح سوله امدادی خوسف افزود: شهرستان خوسف وسعت و پراکندگی جمعیتی بسیاری دارد لذا باید توان امدادی این شهرستان افزایش یابد.


وی بیان کرد: امکانات و تجهیزات امدادی باید براساس شاخص ها و عدالت میان شهرستان های استان توزیع شود.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: سوله امدادی خوسف با مساحت 432 مترمربع برای نگهداری اقلام امدادی این شهرستان تاسیس شده است.


وی اعتبار هزینه شده برای ساخت و محوطه سازی این سوله را چهار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سال 96 پیگیری کردیم تا بتوانیم این سوله را در شهرستان خوسف تاسیس کنیم و طی پیگیری های مکرر توانستیم امروز این پروژه را به بهره برداری برسانیم.


شهریاری گفت: امیدواریم با کمک استانداری و مدیریت بحران موجودی این انبار و تجهیزات امدادی موردنیاز را تقویت کنیم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: جمعیت هلال احمر یکی از نهادهای موثر در موضوعات امدادی در سه بخش پیشگیری حادثه، در زمان و بعد از حادثه محسوب می شود.


سید مجتبی علوی مقدم اظهار داشت: توانمندی، برنامه ریزی، دقت و آموزش باید به روز و براساس فناوری های نوین باشد در این صورت قدرت عمل، دقت و سرعت عمل نیز افزایش می یابد.


وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نقش مهم و بسزایی در امدادرسانی ایفا می کند تاکید کرد: در هر شهرستان امکانات و تجهیزات مورد نیاز در خصوص امدادرسانی باید پیش بینی شود و همه دستگاه ها موظف اند در موقع حوادث با نهادهای امدادی همکاری کنند.


وی بر لزوم انبارگردی و به روزرسانی انبارهای امدادی تاکید کرد و گفت: برخی مناطق استان حادثه خیزتر هستند که به امکانات و تجهیزات امدادی بیشتری نیاز دارند.


معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دوره های آموزشی و بازآموزی جزو عوامل مؤثر در کاهش آسیب ها هستند که باید براساس فناوری های نو باشد.


فرماندار خوسف نیز در این مراسم خوسف را سومین شهرستان پهناور استان دانست و گفت: این در حالیست که به سبب پراکندگی جمعیت در حوزه امدادرسانی با مشکل مواجه هستیم.


محمد شفیعی افزود: برخی پروژه های مهم از دولت های قبل نیمه تمام باقیمانده و به نتیجه نرسیده که اکنون این پروژه ها در شهرستان احصا شده است.


وی بیان کرد: یکی از این پروژه ها، سوله امدادی شهرستان بود که به طور قطع وجود این سوله می تواند در کاهش آسیب ها مثمرثمر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار