مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با پانا خبر داد

45درصد زوج‌ها در نوبت وام ازدواج

سید جواد رضوی: تا پایان تیرماه ۳۲۱ هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید تا پایان تیرماه سال جاری مجموعا 582 هزار نفر متقاضی وام ازدواج بوده‌اند که 321 هزار نفر موفق شدند از این تسهیلات استفاده کنند و به عبارتی حدود 55 درصد افراد متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

کد مطلب: ۸۴۴۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
45درصد زوج‌ها در نوبت وام ازدواج

سید جواد رضوی در گفت‌وگو با پانا همزمان با روز ازدواج به پرداخت تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج اشاره کرد و گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال 96 به ازای هر نفر 10 میلیون تومان بود که تا پایان سال گذشته مجموعا بیش از یک میلیون و 290 هزار متقاضی وام ازدواج بودند و از این تعداد، یک میلیون و 175 هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند یعنی به طور متوسط در کشور بیش از 91 درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شدند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال 97 مبلغ تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج افزایش پیدا کرد، گفت: این میزان از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافت. تا پایان تیرماه سال جاری مجموعا 582 هزار متقاضی داشتیم که 321 هزار نفر موفق شدند از این تسهیلات استفاده کنند یعنی حدود 55 درصد افراد متقاضی موفق به دریافت تسهیلات وام ازدواج شدند.

استان ایلام رکورددار پرداخت تسهیلات وام ازدواج

وی با اشاره به استان‌های دارای بیشترین و کمترین متقاضی وام ازدواج گفت: استان‌های ایلام، سمنان، بوشهر، مرکزی، کردستان و زنجان بیشترین میزان پرداخت تسهیلات وام ازدواج را دارا بودند که استان ایلام با 76 درصد متقاضیان، بیشترین پرداخت وام ازدواج را داشته است. کمترین میزان هم مربوط به استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، کرمان و خراسان شمالی بوده که با 45 تا 49 درصد کمترین میزان متقاضیان را داشته است.

پرداخت تسهیلات وام ازدواج 20 درصد رشد داشته است

رضوی خاطرنشان کرد: همچنین پرداخت تسهیلات وام ازدواج در تیرماه نسبت به خردادماه تقریبا 20 درصد رشد داشته است که این موضوع نشان می‌دهد شبکه بانکی کشور روند منطقی برای کاهش مدت انتظار دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را دنبال می‌کند. این روند را از فروردین ماه سال جاری به صورت جداگانه بر اساس گزارشی که از بانک مرکزی دریافت کردیم، مورد بررسی قرار دادیم و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که پرداختی‌ها روند رو به بهبودی را نشان می‌دهد و امیدواریم تا پایان سال عملکردی مناسب‌تر از سال 96 داشته باشیم. گرچه که در سال 96 هم روند مطلوبی را شاهد بودیم و همانطور که گفتم 91 درصد متقاضیان در سال گذشته توانستند تسهیلات وام را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: امید است با اقداماتی که انجام می‌شود مدت در انتظار برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج که اکنون بین 45 روز تا دو ماه است، کاهش یابد و شاهد پرداخت تسهیلات به موقع متقاضیان باشیم.

وی درباره متقاضیانی که در سال گذشته موفق به دریافت وام ازدواج نشدند نیز توضیح داد: در مجموع کسانی که متقاضی دریافت وام ازدواج هستند در سامانه بانک مرکزی ثبت نام می‌کنند و پس از ثبت نام در سامانه بر اساس آدرسی که افراد متقاضی اعلام می‌کنند به نزدیک‌ترین شعبه بانک معرفی می‌شوند و سپس مرحله تکمیل پرونده است که بیشترین انتظارها در این قسمت است و در نهایت تسهیلات پرداخت می‌شود و تمام متقاضیانی که از قبل هم در نوبت باشند، پوشش داده می‌شود.

رضوی درباره برنامه‌های معاونت جوانان برای افزایش میزان وام گفت: در سال 97 میزان وام ازدواج افزایش یافت و رقم وام 15 میلیون تومان شد و در قانون بودجه سال 97 نیز مد نظر قرار گرفت و اکنون به موجب قانون مجلس، تسهیلات 15 میلیونی به متقاضیان وام ازدواج پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان درباره کاهش آمار ازدواج گفت: سال گذشته 605 هزار واقعه ازدواج ثبت شده است و به عبارتی یک میلیون و 210 هزار نفر ازدواج کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار