مدیر‌کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش مطرح کرد:

لزوم تلاش همگانی مجریان نظام تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف سند تحول در پیش‌دبستانی

تهران (پانا) - مدیر‌کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش بر تلاش همه مجریان و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی سند تحول بنیادین در دوره پیش‌دبستانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۴۱۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تلاش همگانی مجریان نظام تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف سند تحول در پیش‌دبستانی

به گزارش روابط عمومی دفتر آموزش پیش‌دبستانی، رخساره فضلی تداوم حیات هر جامعه‌ای را مستلزم انتقال فرهنگ و بازآفرینی فرهنگی دانست و گفت: «بر مبنای جهان­‌بینی اسلامی و اسناد بالادستی کشور، تربیت کودکان در دوره پیش از دبستان اهمیت زیادی دارد که دوره قبل از تولد تا ورود به مدرسه را در بر می‌گیرد. قبل از تولد به‌ عنوان یک دوره ویژه، دو سال اول دوران زندگی در مرتبه بعدی و سپس ۲ تا ۴ سالگی و دوره پیش‌دبستانی شامل کودکان 4 تا 6 ساله است که در آن شخصیت و هویت کودکان شکل می‌گیرد.»

فضلی ادامه داد: «کودکان به عنوان بزرگترین سرمایه‌های زندگی نیازمند تربیت، توجه و مراقبت هستند. تربیت کودکان می‌تواند ثمرات ارزشمندی برای کشور و جهان اسلام داشته باشد و اگر در این مرحله درست سرمایه‌گذاری شود، در مراحل بعد با صرف هزینه و تلاش کمتر بازدهی بیشتری خواهیم داشت؛ اما اگر در این زمان سرمایه­‌گذاری درستی نشود، در آینده ممکن است با ده‌­ها برابر سرمایه­‌گذاری تحقق اهداف کلان ملی با موانعی مواجه شود.»

او افزود: «تربیت شهروندان مومن و کارآمد، خلاق و وفادار به ارزش‌های دینی و ملی نیازمند فعالیت‌های همه‌جانبه و گسترده در عرصه‌های علمی و فرهنگی با تاکید و توجه ویژه به تربیت کودکان در دوره ابتدایی (دبستان و پیش‌دبستان) است؛ از این‌ رو شایسته است مجریان و دست‌ندراکاران نظام تعلیم و تربیت با بهره‌گیری حداکثری از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود به ایفای نقش در مسئولیت اصلی خود بپردازند و امکان تحقق اهداف آموزشی و تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دوره پیش‌دبستانی را فراهم کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار