معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

برگزاری دوره تربیت مدرس تربیت بدنی عمومی در شهرستان های استان تهران

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران از برگزاری دوره تربیت مدرس تربیت بدنی عمومی ویژه آموزگاران دور اول مقطع ابتدایی، در شهرستان های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۰۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره تربیت مدرس تربیت بدنی عمومی در شهرستان های استان تهران

محمد رحیم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در این باره گفت : این دوره با هدف آموزش نحوه ی تدریس درس تربیت بدنی بر طبق کتاب راهنمای معلم ، با حضور نفرات شاخص و منتخب شهرستانهای استان تهران به عنوان مدرسین منطقه ای در هفته اول مرداد ماه در شهر ری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با الویت مدارس دخترانه ابتدایی و توسط همکاران اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی و همکاری اداره آموزش نیروی انسانی اداره کل برگزار می گردد ، تاکید کرد: این دوره آموزشی علاوه بر اینکه سبب توسعه دانش عمومی تربیت بدنی، فرهنگ سازی ورزش و بسط سواد حرکتی خواهد شد برمیزان نشاط و ارتقا سلامتی آموزگاران مدارس ابتدایی دخترانه نیز خواهد افزود.

رحیم ،تصریح کرد: آشنایی معلم جهت استفاده از روش های تدریس نوین تربیت بدنی و آموزه های متنوع و شاد در زمینه آموزش تلفیقی درس تربیت بدنی باسایر دروس بر کیفیت بخشی آموزه ها خواهد افزود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نشاط بایستی از طریق بازی ها و حرکت به سبک زندگی دانش اموزان افزوده شود تا جامعه ای سالم و پویا از نظر روانی و حرکتی حاصل گردد ، یادآور شد: دوره های آموزشی ویژه ی آموزگاران پایه، طبق تقویم زمانی مندرج در دستورالعمل مربوطه، در سطح مناطق 21گانه شهرستانهای تهران در تابستان 97 اجرایی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ بخشنامه و بررسی اطلاعات و آمار، تشکیل جلسات در سطح اداره کل، برگزاری دوره تربیت مدرسان میانی مجرب و انجام هماهنگی های لازم، مقرر گردید در فاز اول تمامی آموزگاران پایه دور اول مقطع ابتدایی شهرستانهای تهران در کلاس آموزشی ضمن خدمت 40ساعته در مناطق و شهرستان های استان از نیمه دوم مرداد ماه تا پایان شهریورماه سال 1397 تحت آموزش قرارگیرند.

رحیم، برگزاری این دوره را موجب بهبود سواد حرکتی بین دانش آموزان و آموزش مهارتهای پایه همچون راه رفتن ، دویدن ، پریدن ، خم و راست شدن و چرخیدن دانست و افزود: از آنجا که قالب همکاران ما در دوره اول ابتدایی خانم هستند و مشکلات حرکتی در دختران بیشتر است این دوره ویژه ی دختران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، در این دوره آموزشی نحوه برخورد با دانش آموزان ، موارد ایمنی ، آگاهی اولیا و اشاعه ی نشاط بین همکاران مورد تدریس قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار