رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس:

اردو جایگاه ارائه تمام منش ها و مهارت ها است

شیراز(پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس،اردو را فضایی دانست که موجب بروز منش های نظم پذیری، دیانت، معنویت، راستی و درستی، مشارکت پذیری و مشارکت جویی را می شود و اردو تمرینی برای زندگی عملی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۳۸۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اردو جایگاه ارائه تمام منش ها و مهارت ها است

محسن کلاری در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن تبریک دهه کرامت و با اشاره به فصل تابستان به عنوان بهترین زمان اوقات فراغت اظهار داشت: اردو های تشکیلات در واقع حاصل تمام کار هایی است که انجام داده ایم، و با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان از آن ها برای اردو های استانی دعوت می شود.

وی در خصوص اهداف این اردو ها، تصریح کرد: برگزاری این اردو ها چند هدف را دنبال می کند، که یکی از آنها این است تا ببینیم دانش آموزان در طول سال تحصیلی چه آموزش هایی را فرا گرفته اند، و در اینجا با اجرای تیمی خود مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی با اشاره به هدف دیگر این اردو، تفاوت این اردوی استانی را با سال های گذشته در تغییر رویکرد این اردو از آموزشی به ارزیابی دانست و ادامه داد: دانش آموزان پیشتاز با وارد شدن به رقابت های فردی و گروهی مورد ارزیابی قرار می گیرند، که تعدادی برای اردوی ملی انتخاب می شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس در این راستا گفت: از بین تمام شرکت کنندگان اردو، تعداد 35 نفر در 5 گروه هفت نفره انتخاب و به اردوی ملی که 10 مرداد ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود، اعزام می شوند.

کلاری خاطر نشان کرد: تمام 35 نفر برگزیده که هم از پیشتازان پسر و هم دختر انتخاب می شوند، قبل از اردوی ملی، یک اردوی دو روزه نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است، تا با آمادگی کامل در اردوی ملی پیشتازان حاضر شوند.

وی با تاکید بر این که اردو جایگاهی برای ارائه تمام منش ها و مهارت ها است، عنوان کرد: اگر ما از نظم پذیری، دیانت، معنویت، راستی و درستی، مشارکت پذیری و مشارکت جویی صحبت می کنیم، تنها در اردوست که این موارد خود را نشان می دهند.

وی در ادامه افزود: ما قرار نیست آنچه را یاد می گیریم برای خود نگه داریم، بلکه در اردو جایی است که آموخته های خود را به دیگران یاد می دهیم و چیز های جدیدی یاد می گیریم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس از پیشتازانی برگزیده که به مرحله کشوری اعزام می شوند، به عنوان یاور مربی یاد کرد، و اظهار داشت: از یاور مربیان مانند مربی ها در برنا مه های آموزش، ارزیابی و کار های اجرایی استفاده می شود.

کلاری در پایان دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری را محور اصلی سازمان دانش آموزی دانست و از حرکت این سازمان به سمت اداره ی اردو ها توسط دانش آموزان در آینده خبر داد.

اردوی استانی پیشتازان استان فارس از تاریخ 28 تیرماه الی یک مرداد ماه در اردوگاه شهید دستغیب شیراز در حال برگزاری است، که بیش از۱۷۰ نفر دانش آموز در گروه پسران و ۱۲ مربی از ۲۸ تا ۳۰ تیرماه در این اردو حضور به هم رسانده اند از 30 تیرماه الی یک مرداد ماه برای دختران، برگزار می شود.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار