نشانه‌های لغو دربی پرنگ شد؛ ابهامات بزرگ در برگزاری دربی سوپرجام

تهران (پانا) – دربی شماره 87 تهران که قرار بود سوپرجام فوتبال ایران باشد به نظر می‌رسد بنابر میل استقلالی‌ها پیش خواهد رفت و خبری از برگزاری سوپر جام در جمعه 29 تیر نخواهد بود.

کد مطلب: ۸۳۷۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نشانه‌های لغو دربی پرنگ شد؛ ابهامات بزرگ در برگزاری دربی سوپرجام

در حالی که سعید فتاحی مسئول برگزاری سازمان لیگ طی چند روز اخیر بارها اعلام کرده از نظر سازمان لیگ سوپرجام فوتبال ایران بین پرسپولیس و استقلال در تاریخ 29 تیر به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد اما شواهد و قرائن نشانی از برگزاری این دربی ندارد.

استقلال که از ماه‌ها قبل تاریخ برگزاری سوپرجام را می‌دانسته همچنان تاکید دارد که برنامه اردویی خود در ترکیه و آلمان را تغییر نخواهد داد و تا 31 تیر در ترکیه خواهد ماند. از طرف دیگر هرچند تاکید سازمان لیگ برتر بر انجام این بازی در تاریخ اعلام شده است اما رفتارها نشان می‌دهد که مسئولان برگزاری مسابقه هم قانع شده‌اند این بازی برگزار نخواهد شد.

تنها 4 روز تا تاریخ اعلام شده برای برگزاری سوپرجام بین پرسپولیس و استقلال زمان باقی مانده است اما هنوز خبری از اعلام سیستم بلیت فروشی بازی نیست و هواداران دو تیم فعلا نمی‌دانند که باید از چه طریقی بلیت این بازی را تهیه کنند. البته دربی شماره 86 هم با تاخیر در اعلام سیستم بلیت فروشی مواجه شده بود اما گذشت زمان و عبور از دوشنبه شاید تنها راه فروش بلیت را سیستم سنتی در ورزشگاه آزادی کند.

علاوه بر بلیت فروشی، هنوز تکلیف آی دی کارت‌های پوشش خبری این دیدار مشخص نیست، در حالی که در مسابقات قبلی حداقل ده روز قبل از دیدار دو تیم اطلاعیه صدور آی دی کارت بازی برای رسانه‌ها ارسال می‌شد و در سایت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرار داده می‌شد اما این بار هنوز در فاصله 4 روز تا سوپر جام خبری از این اطلاعیه نیست.

شاید بتوان فروش بلیت را با سیستم سنتی حل کرد اما روند صدور آی‌دی کارت رسانه‌ها با پیچیدگی‌هایی که در ایران دارد بین روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه میسر نخواهد بود. مسیر صدور آی‌دی کارت رسانه‌ها در فوتبال ایران به این ترتیب است که ابتدا رسانه‌ها خبرنگار و عکاس خود را به فدراسیون فوتبال و یا سازمان لیگ برتر معرفی می‌کنند، سپس کارت از سوی سازمان لیگ آماده خواهد شد. اما مرحله اصلی در این روند ارسال این کارت‌ها به وزارت ورزش و جوانان است که وظیفه هولوگرام چسباندن را بر عهده دارد. روندی که نشان می‌دهد با 3 روز کاری ممکن نخواهد بود.

البته به این دو مورد باید این را هم اضافه کرد که برخی از سکوهای طبقه اول و دوم ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و اصولا این ورزشگاه پیر آمادگی کامل برای برگزاری دربی را ندارد.

مجموع این شواهد و قرائن نشان می‌دهد به رغم علاقه سازمان لیگ برتر برگزاری این دیدار، استقلالی‌ها به قیمت جریمه سنگین توانسته‌اند مانع از برگزاری بازی شوند و با خیال راحت اردوی اروپایی خود را دنبال خواهند کرد. موضوعی که به باور مسئولان فدراسیون فوتبال هم رسیده است و تلاشی قابل مشاهده برای برگزاری این دیدار از سوی آنها دیده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار