مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی خبرداد:

برخورداری 500 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی

بیرجند (پانا) ـ مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت : 500 واحد صنعتی خراسان جنوبی در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال از نعمت گاز برخوردار می شوند.

کد مطلب: ۸۳۷۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برخورداری 500 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در سال جاری بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، گازرسانی و اجرای خط اختصاصی گاز تا ورودی واحدها برای بیش از 500 واحد صنعتی و تولیدی استان بدون اخذ هزینه انجام خواهد شد.


سید محمود هاشمی با بیان اینکه برآورد هزینه برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی 80 میلیارد تومان است گفت: در صورت تأمین اعتبار از سوی شرکت ملی گاز ایران این طرح تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

نواحی صنعتی بیرجند، قاین، درمیان و فردوس بیشترین واحد تولیدی و صنعتی را برای اجرای گاز رسانی دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در استان سالانه 2000 مجوز احداث مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی از طریق کمیته امور زیربنایی استان صادر می شود گفت: با گاز رسانی به این واحدها کمک شایانی به بخش تولید و صنعت و بنگاههای زود بازده و افزایش اشتغال می شود.


مدیرعامل شرکت گاز استان جلوگیری از تخریب سالانه حدود یک میلیون درختچه منابع طبیعی، پایداری محیط زیست ، کاهش مصرف سوخت های مایع فسیلی، کاهش قاچاق سوخت و اشتغال تولید محور را از جمله مزیت های گاز رسانی به واحدهای صنعتی و مناطق روستایی عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود در صورت همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی استان و تخصیص بودجه و نقدینگی توسط شرکت ملی گاز ایران ،تا دو سال آینده حدود 400 روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل شوند و درصد جمعیت روستایی برخوردار از گاز طبیعی به بیش از 80 درصد افزایش یابد.


هاشمی گفت: با گازرسانی به شهرهای نهبندان، شوسف، دیهوک و درح خراسان جنوبی، تمامی شهرهای استان در سال 97 تحت پوشش کامل گاز طبیعی قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار