ناسا منتشر کرد؛

تصاویر جدید از سیارکی که ماه گذشته از کنار زمین عبور کرد

تهران (پانا) - ناسا، با انتشار تصاویر جدیدی از سیارک "2017YE5"، ادعا کرد که سیستم این سیارک، در اصل دوتایی است.

کد مطلب: ۸۳۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تصاویر جدید از سیارکی که ماه گذشته از کنار زمین عبور کرد

به گزارش ایسنا از گیزمگ، در بررسی‌های جدید مشخص شده است سیارکی که ماه گذشته از 3.7 مایلی زمین عبور کرده بود، از دو شیء تشکیل شده است.

سیارک " 2017YE5"، نخستین بار در 21 دسامبر سال 2017 شناسایی شد و در 21 ژوئن سال جاری، به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین رسید.

بررسی‌های انجام شده در طول این پرواز نزدیک به زمین، نشان داد که سیستم دوتایی این سیارک، از دو شیء به اندازه 3000 پا تشکیل شده که به دور یکدیگر می‌چرخند.

دقیق‌ترین تصاویر گرفته شده از سیستم نزدیک به زمین که توسط ناسا منتشر شده‌اند، چگونگی گردش این دو سیاره به دور یکدیگر را نشان می‌دهند.

با این که در جدیدترین بررسی، مشخص شده که سیارک " 2017YE5"، دو شیء است اما در برخی زوایا، به آسانی می‌توان آن را یک شیء تصور کرد.

ناسا در این مورد توضیح داد: در 21 ژوئن سال 2017، اکتشافات صورت گرفته توسط "رادار سیستم خورشیدی گلداستون" (GSSR)، برای نخستین بار نشان داد که ممکن است این سیارک، سیستم دوتایی داشته باشد. اکتشافات مشخص کردند که این سیارک، از دو بخش جداگانه تشکیل شده اما جهت قرار گرفتن آن، طوری بود که دانشمندان نمی‌توانستند جدا بودن و یا پیوسته بودن بخش‌ها را متوجه شوند. نهایتا، دو شیء، به گردش درآمدند و شکاف واضحی میان آنها مشخص شد.

به گفته ناسا، هر دو بخش این سیارک، ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیاری دارند. آنها مانند هر سیارک دیگری، سیاه‌رنگ هستند و نور زیادی را منعکس نمی‌کنند. پژوهشگران احتمال می‌دهند که ضخامت، ترکیب سطح یا سختی بخش‌ها با هم متفاوت باشند زیرا آنها، تفاوت‌های برجسته‌ای را بین بازتاب‌پذیری رادار این دو بخش کشف کرده‌اند.

به گفته متخصصان، این سیارک دوتایی، تا 170 سال دیگر، به زمین نزدیک نخواهد شد.

ممکن است این کشف، بتواند به پژوهشگران، در فهم این سیستم‌های غیرمعمول و چگونگی شکل‌گیری آنها کمک کند.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار