تکذیب ادعاهای منتسب به کریمی قدوسی درباره انتخابات 96 از سوی دفتر رئیس‌جمهوری

تهران ( پانا) - یک منبع آگاه در دفتر رئیس‌ جمهوری ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی به نقل از یک نماینده مجلس در مورد عملکرد شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را کذب محض دانست و از پیگیری حقوقی این موضوع از سوی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۵۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب ادعاهای منتسب به کریمی قدوسی درباره انتخابات 96 از سوی دفتر رئیس‌جمهوری

به تازگی خبری روی یک وب‌سایت خبری منتشر شده است که فردی به نقل از محمد جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس شورای اسلامی، ادعاهایی را در مورد عملکرد شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 و مباحثی در مورد اصل برگزاری انتخابات مطرح کرده است.

ماجرا از این قرار است که کامران غضنفری، نویسنده کتاب جنجالی «حسن روحانی در یک نگاه» در مصاحبه با یک سایت اصولگرا اتهامات عجیبی را به رئیس‌جمهوری وارد کرده و مدعی ردصلاحیت رئیس‌جمهوری در سال 96 شده است.

غضنفری گفته است: « آقای کریمی قدوسی... اشاره می‌کند آقای روحانی را شورای نگهبان رد صلاحیت کرد، برای همین انتخابات سال ۹۶، اما ایشان بر می‌گردد و شورای نگهبان را تهدید می‌کند که اگر من را تایید نکنید من انتخابات را برگزار نخواهم کرد. این انتخابات را برگزار نخواهم کرد معنای تلویحی‌اش می‌شود به آشوب کشاندن کشور. شورای نگهبان چرا زیر بار چنین چیزی رفته و چه مصلحت‌اندیشی در رای‌گیری مجدد ایشان را تایید صلاحیت می‌کند باید از خود اعضای محترم شورای نگهبان سوال کرد. ولی این خبری است که آقای کریمی قدوسی مطرح کرد که در ابتدا شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کرده بود»

او درباره دلیل ردصلاحیت روحانی مدعی شده: «به دلیل تخلفات بسیار ایشان. من قبل از انتخابات اسفند ۹۵ یک مقاله مختصر و فشرده همین مقاله‌ای که منتشر کردیم را خیلی خلاصه‌تر، اسفند ۹۵ آماده و پیگیری چند روزه کردم یا چند هفته‌ای و مقاله مختصری تهیه کردم که آن فروردین ۹۶ هفته نامه ۹ دی چاپ کرد، منتها قبل از چاپ توسط یکی از دوستان فرستادیم که برای شورای نگهبان ببرد، آن دوستی که برده بود و به یکی از اعضای شورای نگهبان داده بود، نقل کرده بود که وقتی آن عضو محترم شورای نگهبان این مقاله را خوانده بود و نگاه کرده بود گفته بود پرونده فلانی در اینجا خیلی بیشتر از این حرف‌ها است. خیلی سنگین‌تر و بیشتر از این حرف‌ها است، یعنی مستنداتی که شورای نگهبان داشته است خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. به همین دلیل هم در مرحله اول ایشان را رد صلاحیت می‌کند. بعد در مرحله دوم به چه مصلحت‌اندیشی ایشان را تایید می‌کند خوب از شورای نگهبان باید سوال کرد».

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه در دفتر رئیس‌جمهوری در باره این ادعاها گفت: «این ادعا از اساس کذب بوده و در همان زمان نیز توسط سخنگوی شورای محترم نگهبان تکذیب شده است، با این همه به دلیل اینکه این خبر کذب حاوی افترا به ریاست جمهوری است، معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری این موضوع را تا انتها مورد پیگیرد حقوقی قرار خواهد داد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان نیز در این خصوص موضعی می‌گیرد یا خیر گفت: «با توجه به اینکه این افترائات متوجه شورای نگهبان نیز می‌شود، مناسب است که شورای محترم نگهبان نیز با قاطعیت نسبت به این روش‌های غیراخلاقی و آسیب زننده به وحدت و یکپارچگی و اعتماد ملی موضع‌گیری کند.»

این منبع آگاه همچنین با بیان اینکه نشر اینگونه اخبار کذب در وضعی که کشور با انواع توطئه‌های خارجی و داخلی مواجهه است چیزی جز حرکت در مسیر دشمن و آب به آسیاب آنها ریختن نیست، از قوه قضائیه خواست تا با این حرکات و اقدامات خزنده که در پوشش انقلابی‌گری و دلسوزی برای نظام صورت می‌گیرد با جدیت برخورد کند تا این شائبه که قوه قضاییه مسائل را از دریچه حزبی و جناحی ارزیابی و دنبال می‌کند، پیش نیاید.

سخنگوی شورای نگهبان تکذیب کرد

همچنین، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در گفت‌و‌گو با جماران گفت: «من از صحبت‌هایی که ایشان می‌گوید اطلاعی ندارم و فکر نمی‌کنم مطالبی که ایشان می‌گوید قرین به صحت باشد.»

سخنگوی شورای نگهبان افزود: «هر صحبت و اظهار نظر باید مستند به قرائن دقیق و محکمه‌پسند باشد و الّا اینکه هرکسی از ظن خود یار قافله می‌شود خیلی مهم نیست.»

او تأکید کرد: «شورای نگهبان اگر مطلبی داشته باشد از طریق سخنگو و روابط عمومی اعلام می‌کند.»

کدخدایی با اشاره به چالش‌های بین‌المللی کشور در مواجهه با دشمنان خارجی‌ گفت: «در پی فرمایش‌های مقام معظم رهبری، ما باید در پی وحدت همه مسئولان باشیم و در مقابل دشمن خارجی با‌ید واحد حرکت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار