رئیس مرکز ملی پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت بهداشت اعلام کرد

ثبت 3 هزار تماس در هر شبانه روز در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت(۱۹۰) گفت به‌طور میانگین در هر ۲۴ ساعت ۳۰۰۰ تماس به سامانه ۱۹۰ امور درمان برقرار می‌شود که ۱۰ درصد این تماس‌ها شکایت و مابقی نظرات و پیشنهادات مردم است.

کد مطلب: ۸۳۵۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت 3 هزار تماس در هر شبانه روز در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بشیر امیرنژاد در همایش استانی مدیران شبکه بهداشت و درمان، روسای بیمارستان‌ها و کارشناسان نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اغلب نارضایتی‌ها ناشی از بی‌اطلاعی تماس گیرندگان از قوانین است که با توضیحات کارشناسان مرکز ۱۹۰ توجیه و اقناع می‌شوند. بر همین اساس، شکایت‌ها بسیار کم و ناچیز هستند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت(۱۹۰) با بیان این که سامانه ۱۹۰ در ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ به‌طور رسمی آغاز به کار کرد، گفت: مرکز تماس ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی در تمام ایام هفته به‌طور یکپارچه و متمرکز برای دریافت و پاسخ به هر گونه سوال، درخواست، شکایت، اعلانات، انتقادات و پیشنهادات درباره خدمات حوزه سلامت آماده است.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی سامانه ۱۹۰، صیانت از حقوق گیرندگان و ارائه‌دهندگان خدمت، شفاف‌سازی، تکریم ارباب رجوع و پاسخ به انتظارات مردم در حوزه سلامت است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت تصریح کرد: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ تحلیل و پردازش می‌شود. این سامانه به ما در نقاطی که در آن از نظر نظارت ضعف داریم کمک می‌کند تا عملکرد واحدهای درمانی را بسنجیم و در کارنامه اعتبارسنجی آنان لحاظ کنیم.

امیرنژاد تاکید کرد: شکایات قابل بررسی و پیگیری به دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه ارجاع داده می‌شود و آن‌ها موظف هستند، طبق آیین‌نامه و پروتکل‌های ابلاغی، ظرف مدت معینی به موضوع رسیدگی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بخشی از شکایات مردم مانند عدم پذیرش یک بیمار در اورژانس مراکز درمانی، نیاز به پیگیری و مداخله فوری دارند، در نتیجه در بستر یک فرآیند، زمانی که درخواستی ثبت می‌شود، فوریت آن توسط کارشناس محرز و در کمتر از یک ساعت پیگیری می‌شود و نتیجه را از خود بیمار جویا می‌شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار