فعالیت بیش از 1750 مرکز مهارت آموزی دانش آموزان در سطح استان فارس

شیراز (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری اردو ها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس از فعالیت بیش از 1750 مرکز آموزش برای طرح فارس مهارت در سطح استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 1750 مرکز مهارت آموزی دانش آموزان در سطح استان فارس

جعفر صادقی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه یکی از اصول مهم در موفقیت دانش آموزان در طول زندگی، یادگیری یک مهارت است اظهار داشت: ما تلاش می کنیم تا با یاد دادن مهارت های مختلف به دانش آموزان علاوه بر شناسایی استعداد ها ، آن ها را به سمت مهارتی که در آن استعداد و علاقه دارند راهنمایی کنیم، تا در آینده به خوبی در کار های خود موفق شوند.

وی ادامه داد: طرح فارس مهارت که به صورت مشترک میان آموزش و پرورش استان فارس و سازمان فنی و حرفه ای به اجرا درآمده است، سعی بر یادگیری دانش آموزان در زمینه های مختلف مانند مهارت های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، حرفه ای و فنی و... دارد.

وی با بیان اینکه این طرح از تابستان سال جاری شروع به کار کرده است تصریح کرد: با آسیب شناسی هایی که در پایان تابستان از این طرح به عمل خواهد آمد سعی در ادامه این طرح در طول سال تحصیلی داریم.

رئیس اداره فرهنگی هنری اردو ها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس در خصوص محل برگزاری دوره های مهارت آموزی این طرح بیان داشت: این طرح در بیش از 850 مرکز دولتی و آزاد سازمان فنی و حرفه ای، بیش از 400 مرکز ثابت اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش فارس و قریب به 500 پایگاه موقت تابستانی که در مدارس می باشند، در سطح استان اجرا شده است.

صادقی ادامه داد: تعداد این مراکز در سطح شهر شیراز بیش از 250 مرکز دولتی و آزاد سازمان فنی و حرفه ای و بیش از 180 پایگاه اداره آموزش و پرورش می باشد.

وی افزود: این دوره ها برای رده های سنی 12 سال به بالا می باشد، که تمامی دوره ها برای دانش آموزان دختر و پسر در همه ی رده های سنی به صورت مجزا می باشد.

این مقام مسئول در خصوص فرایند ثبت نام در این دوره ها اذعان داشت: ثبت نام دانش آموزان علاقه مند با اطلاع رسانی های انجام شده تا اواخر خرداد ماه ادامه داشت و در حال حاضر دوره ها در حال آ؛از کار خود می باشند.

وی همچنین در خصوص افرادی که تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند خاطر نشان کرد: این افراد می توانند با مراجعه به پایگاه های طرح فارس مهارت با توجه های به زمان برگزاری هر دوره برای ترم بعد ثبت نام کنند و یا با دریافت تخفیف می توانند به مراکز آزاد و دولتی سازمان فنی و حرفه ای نیز در دوره هایی که تا کنون به حد نساب نرسیده است ثبت نام نمایند.

همچنین در برخی مراکز، بسیاری از دوره های آموزشی برای افرادی که توان مالی کافی برای ثبت نام در این دوره ها را ندارند به صورت رایگان ثبت نام می شوند.

صادقی در خصوص تداوم این طرح در طول سال تحصیلی گفت: برخی از مهارت هایی که امکان برگزاری آن ها در مدارس وجود دارد با اعزام مربی های مجرب از سازمان فنی و حرفه ای به مدارس در طول سال تحصیلی این دوره ها برگزار خواهد شد، همچنین امکان اضافه شدن ساعتی به برنامه درسی دانش آموزان با عنون مهارت آموزی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه برای ورود به بازار به مهارت نیاز ات و مدرک تحصیلی به تنهایی کافی نیست افزود: تلاش ما بر این است تا در این راه با شفاف سازی مسیر برای جوانان و نوجوانان آن ها را به مسیر درست زندگی هدایت کنیم، تا در چند سال آینده مهارت کافی برای ورود به بازار کار را داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگی هنری اردو ها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: مدارکی که در این دوره ها به دانش آموزان تعلق می گیرد، می توانند در آینده با آن برای خود مدارک لازم برای راه اندازی کسب و کار و یا دریافت وام اشتغال اقدام نمایند.

صادقی در پایان با اشاره به اینکه اگر زمانی صحبت از غول های بزرگ نفتی و کارخانجت بزرگ بود، اکنون این صحبت از غول های بزرگ فناوری اطلاعات و تکنولوژی است، خاطر نشان کرد: امروزه با وجود این موارد برای ورود به بازار کار نباید تنها به مدرک بسنده کرد، بلکه خانواده ها باید دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی تشویق نمایند تا در آینده با موفقیت به بازار کار وارد شوند.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار