مدیر سازمان حج و زیارت استان البرز اعلام کرد: بهره‌گیری از ظرفیت «یاوران حجاج» در حج امسال

کرج (پانا) - مدیر سازمان حج وزیارت استان البرز گفت: تعداد 1130 نفر زائر استان البرز در قالب 8 کاروان امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کد مطلب: ۸۳۴۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان حج و زیارت استان البرز  اعلام کرد: بهره‌گیری از ظرفیت «یاوران حجاج»  در حج امسال

عباس دمیرچی، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: این کاروان‌ها (4کاروان مدینه قبل و 4 کاروان مدینه بعد) هستند و طبق برنامه‌‌ریزی انجام شده ازتاریخ 28 تیر به عربستان سعودی اعزام خواهند شد.

دمیرچی ادامه داد: سازمان حج و زیارت استان البرز در سال جاری با بهره‌گیری از مجرب‌ترین مدیران و عوامل اجرایی از ظرفیت « یاوران حجاج» استفاده خواهد کرد.

وی بابیان ویژگی‌های یاوران حجاج که جز منتخبین و فرهیختگان کاروان‌ها هستند بیان کرد: باهدف ارتباط بیشتر و بهتر زائران با عوامل اجرایی، افراد علاقمند به همکاری، با هماهنگی مدیران و روحانیون کاروان‌ها انتخاب شده‌اند و برای بهره‌گیری بیشتر در دوره‌های آموزشی مناسبی مانند امور فرهنگی، ایمنی و بهداشت، انتقال زائران شرکت کرده‌اند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان البرز گفت: وظایف یاوران حجاج ایجاد ارتباط بین عوامل اجرایی و زائران، برگزاری جلسات آموزشی و ختم قرآن، اجرای مسابقات فرهنگی ، کمک رسانی در نقل وانتقال زائران، کمک‌رسانی و امداد و مسائل بهداشتی کاروان‌ها است.

دمیرچی ادامه داد: ثبت‌نام کنندگان حج امسال در ده جلسه آموزشی شرکت کرده‌اند و باید در همایش سراسری که به صورت عملی و میدانی و با هدف آشنایی هرچه بیشتر با احکام و اعمال طواف و ... ، در روز جمعه 15 تیر در ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی افزود: در همین راستا یک همایش دیگر ویژه بانوان برگزار می‌شود.

مدیر سازمان حج وزیارت استان البرز با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن حاجیان توسط شرکت بیمه ایران گفت: حاجیان از 24 ساعت قبل از حرکت تا 72 ساعت بعد از بازگشت تحت پوشش بیمه سوانح وحوادث قرار می‌گیرند و همچنین بار حاجیان نیر تحت پوشش بیمه خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درحمایت از کالای ایرانی بیان داشت: با هماهنگی سازمان مرکزی و شرکت دیجی کالا، این فرصت برای حاجیان فراهم است تا خرید و سوغات خود را از این طریق انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار