استاندار سیستان و بلوچستان: رسیدن به توسعه پایدار در گرو مدیریت جهادی است

زاهدان(پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با معتمدین شهرستان های شمالی استان رسیدن به توسعه پایدار را در گرو مدیریت جهادی بیان کرد.

کد مطلب: ۸۳۳۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار سیستان و بلوچستان: رسیدن به توسعه پایدار در گرو مدیریت جهادی است

سید دانیال محبی گفت: خشکسالی این منطقه موجب شده تا مشکلات معیشتی بر مردم غلبه کند و مقابله با این بحران تلاش همه را مطلبد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از نظر شاخص های توسعه ای فاصله قابل توجهی با دیگر استان ها دارد، افزود: باید در شرایط فعلی بدنبال توسعه متوازن و همه جانبه بود.
علیرضا نورا سرپرست معاونت اقتصادی استانداری نیز در این نشست گفت : ۳۸ مصوبه برای توسعه منطقه سیستان به وزیر کشور پیشنهاد داده ایم که با آن ها موافقت شده و به زودی با سفر مسئولان به استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.
محمدعلی پیری فرماندار هیرمند هم در این جلسه، تسهیل در تردد مرزنشینان به آن سوی دیوار امنیتی و صدور مجوز انتقال دام دامداران استان را به سایر استان ها خواستار شد و گفت: تنها استان کشور هستیم که دامداران اجازه انتقال دامهای خود را به سایر استان ها ندارند.
در این نشست جمعی از معتمدان شمال استان برای پیگیری حق آبه هیرمند از افغانستان و همچنین مدیریت مصرف آب در منطقه تاکید کردند.
رونق تجارت با استفاده از ظرفیت بازارچه های مرزی، بکارگیری نیروهای متخصص و تحصیل کرده بومی ، فراهم کردن شرایط مناسب برای خروج دام زنده سبک به خارج از استان و همچنین خرید دام از دامداران از دیگر خواسته های مردم منطقه بود .

در این نشست مردم و معتمدین همچنین راه کارهایی برای مقابله با بحران خشکسالی ارائه کردند و خواستار بررسی این راه کارها شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار