برگزیدگان کشوری پرسش مهر هفدهم در مازندران تجلیل شدند

ساری (پانا) - برگزیدگان کشوری پرسش مهر هفدهم ریاست جمهوری در استان مازندران با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان تجلیل شدند.

کد مطلب: ۸۳۳۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان کشوری پرسش مهر هفدهم در مازندران تجلیل شدند

عسکری نیکزاد در این آیین پرسش مهر ریاست جمهوری را فرصتی مناسب برای مسئولان برشمرد که از مشاوره‌های جمع کثیری از جامعه برخوردار می‌شوند و اظهار کرد: «نقطه قوت پرسش مهر، مشارکت حجم گسترده‌ای از اقشار دانش‌آموزان و فرهنگیان و اولیا و تنوع نظرها و ایده‌ها از نگاه علمی تا نگاه هنری است.»

او با اشاره به موضوع پرسش مهر هفدهم با عنوان کلی «نفی خشونت در منطقه و جهان»، موضوع آن را یکی از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: «مقابله با این موضوع نیاز به برخورد علمی و هنری در کنار هم دارد.»

نیکزاد جلب مشارکت فکری فرهنگیان ودانش آموزان، حساس کردن فضای فرهنگی جامعه و شناخت وحفظ هویت ملی و دینی را از اهداف اصلی پرسش مهر برشمرد و بر تقویت روحیه پرسشگری و توانایی نقد وتحلیل پدیده‌ها در چنین برنامه‌هایی تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برنامه‌هایی چون پرسش مهر را دارای تأثیرگذاری سریع دانست و تصریح کرد: «تغییر افکار نیاز به یک فرآیند مشخص دارد که باید به شکل تکه‌های پازل دیده شود و هر فردی با مسئولیت خود در آن آشنا باشد تا تغییر مورد نظر در جامعه رخ دهد.»

نیکزاد بر بهره‌مندی از آثار برگزیدگان پرسش مهر در همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و آمادگی اداره کل آموزش و‌ پرورش در حمایت معنوی از آنان تأکید کرد.

سؤالات مربوط به پرسش مهر هفدهم به این صورت مطرح شده بود: 1-از کجا خشونت تشأت گرفته است و چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ 2-در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ 3-چگونه می توانیم کشوری داشته باشیم، جامعه ای داشته باشیم دارای رحمت اسلامی و نبوی؟ 4- چگونه می توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟

در پرسش مهر هفدهم در مجموع سه میلیون و ۷۷۶ هزار و ۷۱۹ نفر شامل دانش آموز، معلم و فرهنگی، دانشجومعلم و والدین دانش‌آموزان در هفدهمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ شرکت داشتند که در نهایت از ۲۶۵ نفر شرکت کننده برگزیده اعلام شدند که هشت نفر از آنان از استان مازندران بوده‌اند.

امروز در این آیین از دانش‌آموزان امیررضا میرزایی رتبه دوم مقاله پژوهشی از بابل، فاطمه‌زهرا صادقی‌نوا رتبه دوم خوشنویسی از نکا و از فرهنگیان علی‌رضا دهرویه رتبه دوم شعر از سوادکوه شمالی، محمد عابدی رتبه اول مقاله پژوهشی از بابل، معصومه صباغی رتبه دوم وبلاگ‌نویسی از ناخیه یک ساری و زهره جوادزاده رتبه سوم هنرهای تجسمی/پوستر از محمودآباد تجلیل و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار