سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: دغدغه معلمان باید سرنوشت دانش آموزان باشد

اصفهان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش تجلیل از برگزیدگان و فعالان طرح های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت:دغدغه معلمان باید سرنوشت دانش آموزان باشد و معلمان خود باید سرچشمه تحولات در مدارس باشند.

کد مطلب: ۸۳۲۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: دغدغه معلمان باید سرنوشت دانش آموزان باشد

محمد جواد احمدی در همایش تجلیل از برگزیدگان و فعالان طرح های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت: در مدارس باید ارتباط اولیا با مربیان بیشتر شود و معلم دغدغه ای نداشته باشد جز سرنوشت دانش آموزان، چرا که به این طریق می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

وی افزود: نگرش عاقلانه و حکیمانه در برابر آسیب های اجتماعی می تواند در عرصه تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای داشته باشد .

احمدی در ادامه به تحکیم روابط خانواده و مدرسه تاکید کرد و اظهار داشت : متاسفانه اکنون سایه سیاست بر همه فعالیت های ما سایه انداخته است در حالی که باید نگاه صحیح فرهنگی و اجتماعی میدان دار این مسائل باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: تنها معلم است که می تواند آسیب های درون خانواده دانش آموز را تشخیص داده و دائم با آن سر و کار داشته باشد و اولین کسی است که متوجه این موضوع می شود و با خود دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود : ما باید به دنبال ریشه آسیب ها بگردیم و جستجو در این موارد شامل سهم فرد ، سهم خانواده و اجتماع و مقداری هم به سکان داران نظام بر می گردد .

احمدی با اشاره به اینکه در تمامی جوامع باید نسبت به آسیب های اجتماعی نگاهی عالمانه و حکیمانه و روانشناسانه داشته باشیم اظهار داشت: معلم خودش باید مظهر تحولات باشد و دغدغه اش فقط سرنوشت دانش آموز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار