در گفت و گو با پانا

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: حضور یک دانش‌آموز دیرآموز معادل3 دانش آموز عادی است

همدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش حضور هر دانش‌آموز دیرآموز از نظر تراکم کلاس را معادل سه دانش‌آموز عادی دانست و گفت: تراکم بالای کلاس باعث می‌شود معلمان نتوانند وقت لازم را به این دانش‌آموزان اختصاص دهند.

کد مطلب: ۸۳۲۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی  آموزش و پرورش: حضور یک دانش‌آموز دیرآموز معادل3 دانش آموز عادی است

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بیان کرد: برنامه‌ای که اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برای رابطان و یادگیری تهیه کرده است برنامه بسیار ارزشمندی است.
وی ادامه داد: این برنامه به معلمان دوره ابتدایی کمک می‌کند که آموزش‌های لازم را برای تعامل با کودکانی که سرعت یادگیری کمتری دارند فرا بگیرند.
وی افزود: حضور کودکان دیرآموز در کنار بقیه دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های لازم و به‌موقع معلمان می‌تواند همراه با موفقیت باشد.

حکیم زاده گفت: اقدامات ارزشمندی که اداره کل آموزش و پرورش استان همدان انجام داده است و گزارشی که ارائه کردند، بسیار رضایت‌بخش است. فکر می کنم اگر به عنوان یک الگو در سایر استان‌ها هم مورد استفاده قرار بگیرد چالش‌هایی که در آموزش کودکان دیرآموز در مدارس عادی داریم، کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در این برنامه آموزشی مدرسان متخصص نکاتی که معلمان مدارس عادی باید درباره کودکان دیرآموز بدانند آموزش می‌دهند همچنین برای تعامل بیشتر معلمان با خانواده‌های این نوع دانش‌آموزان آگاهی‌های لازم ارائه می‌شود که محتوای برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌ها مناسب ارزیابی شده است و امیدوارم دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.
وی اظهار کرد: معلمان دوره ابتدایی با پشتکار بالا و انگیزه خوب، علی‌رغم کمبودهایی که داریم تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا فرصت‌های خوب یادگیری را فراهم کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای دقیق دستورالعمل‌ها حمایت مرکز نیروی انسانی را می‌طلبد و این حمایت به اجرای این برنامه کمک خواهد کرد و در این حال امیدواریم امکانی فراهم شود که بتوانیم قدردانی بهتری از معلمان این دوره داشته باشیم.

/کیمیا کلهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار