معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان:

216 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان کردستان در تابستان 97 پیش‌بینی شده است

سنندج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال، 216 پایگاه فعالیت تابستانی پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۸۲۸۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
216 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان کردستان در تابستان 97  پیش‌بینی شده است

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد؛ گفت: آموزش و پرورش باتوجه به رسالت تربیتی که دارد در کنار سایر دستگاه ها متولی فعالیت های فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان یکی از دستگاه های است که تولیت غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی دانش آموزان را بر عهده دارد.

نریمانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارتی غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی دانش آموزان به شهرستان ها و مناطق، اظهار داشت: پایگاه های فعالیت تابستانی مشخص شده و اطلاع رسانی های لازم در این خصوص به اولیا و دانش آموزان و تجهیز امکانات انجام شده است.

وی افزود: اگر متولیان فرهنگی برای اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان برنامه ریزی نداشته باشیم؛ فرصت ها تبدیل به تهدید خواهد شد و باوجود فراهم بودن زمینه های آسیب های اجتماعی، دانش آموزان به طرف مسائل و آسیب های اجتماعی در جامعه سوق داده خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: سال گذشته آموزش و پرورش 216 پایگاه فعالیت تابستانی در سطح شهرستان ها و مناطق استان شامل: مدارس به عنوان کانون اقماری در مناطق حاشیه، مدارس دارالقرآن، کانون های فرهنگی تربیتی، اردوگاه ها، مجتمع ها و کانون های ورزشی، پژوهش سراها فعالیت داشته اند که 85 هزار و 120نفر دانش آموز تقریبا یک سوم از دانش آموزان استان را تحت پوشش قرار دادیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز 216 پایگاه فعالیت های تابستانی برای دانش آموزان در ایام تابستان در نظر گرفته شده است؛ اظهار داشت: این تعداد فضا شامل: 88 مدرسه، 16 دارالقرآن، 16 باب اردوگاه، 56 باب کانون ورزشی، دو باب پژوهش سرای دانش آموزی و 4 مرزعه فعالیت تابستانی می باشد که پیش بینی 90 هزار نفر از دانش آموزان استان را تحت پوشش قرار دهد.

نریمانی با اشاره به نام گذاری شعال سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی، تاکید کرد: مهارت آموزی محور شعار اصلی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان خواهد بود.

وی به اهداف برنامه غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی دانش آموزان نیز اشاره کرد و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی در طول تابستان، ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت های فنی حرفه ای، ایجاد زمینه های لازم به منظور تقویت مهارت جسمانی، فراهم سازی و جلب مشارکت دانش آموزان در سازندگی کشور و تقویت روحیه خودیاری و همیاری را از اهداف این برنامه عنوان کرد.

نریمانی با بیان اینکه پنج محور برای غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی دانش آموزان در نظر گرفته شده است؛ مهارت های ارتباطی، هویتی و بصیرتی، مهارت های فرهنگی و هنری و فعالیت های نشاط آور، مهارت های حرفه ای و آموزش های مجازی، برنامه نویسی و ترجمه، مهارت اقتصادی و اشتغال زایی، مهارت های ورزشی و سلامت را پنج محور این برنامه برشمرد.

وی ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی دانش آموزان از 16 تیرماه آغاز و تا اوائل شهریورماه به پایان خواهد رسید و همه دستگاه های متولی فرهنگی باید در این ایام آموزش و پرورش را همراهی و همکاری کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار