تحقق سهیمه فراتر از تعهد اشتغال در شهرستان ساوجبلاغ

ساوجبلاغ (پانا) - مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز در همایش روستا، تعاون وکارآفرینی ساوجبلاغ که با حضور فرماندار، دهیاران، بخشداران ، تعاونگران و کارافرینان این شهرستان  در مجموعه فرهنگی گردشگری ایثار کوهسار برگزار گردید، وظیفه مهم دهیاران و شوراهای روستا در ایجاد اشتغال را ایجاد روح کارآفرینی در روستاها بیان نمود.

کد مطلب: ۸۲۸۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تحقق سهیمه فراتر از تعهد اشتغال در شهرستان ساوجبلاغ

اسماعیل خلیلی ضمن تقدیر از فعالیتهای فرماندار ساوجبلاغ در اشتغالزایی موفق در این شهرستان در سال گذشته اظهار داشت : فرماندار محترم ساوجبلاغ با تحقق سهیمه فراتر از تعهد اشتغال این شهرستان وکاهش نسبی نرخ بیکاری در سال گذشته در شهرستان ونیز بدلیل فعالیتهای ایشان در توسعه اشتغال با استفاده ازظرفیت بخش تعاون بویژه در روستاهای این شهرستان ، بعنوان فرماندار برتر از استاندار محترم لوح تقدیر دریافت نمودند که از زحمات ایشان بسیار سپاسگذاریم .

وی افزود: شهرستان ساوجبلاغ هماهنگی خوبی در فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی دارد و در حوزه صنعت, کشاورزی و خدمات فعالیت می‌کند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه استان 54 درصد اشتغالزایی در حوزه خدمات دارد که 2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است، بیان کرد: در بخش صنعت حدود 42 درصد و در بخش کشاورزی 3 درصد اشتغالزایی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در موضوع کشاورزی فرصت‌های خوبی در استان‌های دیگر ایجاد شده است،گفت: عمده کشاورزی کرج در شرق قرار دارد و به همین دلیل 32 درصد بخش روستانشین شرق کرج هستند و بخش عظیمی نیز مهاجرین در این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه با همه این دغدغه‌ها موضوع امنیتی در استان البرز وجود ندارد و استان از امنیت کافی برخوردار است، عنوان کرد: در موضوع اشتغال سال گذشته 53 هزار شغل در سامانه‌ها ثبت شد و ما از 20.4 بهار و 13.8 تابستان به 10.5 در پاییز رسیدیم و با کاهش نسبی بیکاری در استان مواجه بودیم.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته 53 هزار شغل در سامانه ها ثبت گردیده ، تاکید کرد: 5100 نفر از بیکاران بر اساس سرشماری نفوس سال 95 در روستاهای استان البرز هستند و شهرستان ساوجبلاغ بعد از طالقان جمعیت زیادی در روستاها دارد .

وی با بیان اینکه شهر کرج 1.8 درصد جمعیت روستانشین دارد،گفت: روستایی مطلق در البرز به دلیل فاصله کم روستا به شهر نیست و تعاملات اقتصادی شهرها و روستا در استان برقرار بوده و اینگونه نیست که شهرها و روستاها چند صد کیلومتر با هم فاصله داشته باشند و این موضوع مزیت است.

خلیلی با بیان اینکه در موضوع اشتغال روستایی دولت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص داده است،گفت: سهم استان البرز 157 میلیارد تومان و سهم شهرستان ساوجبلاغ 40 میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه در صورتی که اگر شهرستان ها اعتبارات خود را جذب نکنند می‌شود به شهرستان دیگر تخصیص داد، عنوان کرد: اعتقاد دارم که ساوجبلاغ می‌تواند مشکل اشتغال روستایی را حل کند و در بحث پرداخت این تسهیلات این یک اقدام جدید و خوب از سوی دولت است تا اشتغالزایی در روستاها افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار