مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

ماهیت کار آموزش و پرورش امر به معروف و نهی از منکر است

گرگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در جلسه شورای معاونین گفت: اعتقاد دارم که ماهیت کار آموزش و پرورش امر به معروف و نهی از منکر است.

کد مطلب: ۸۲۶۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ماهیت کار آموزش و پرورش امر به معروف و نهی از منکر است

جلسه شورای معاونین اداره کل با حضور اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان تشکیل گردید.

قزوهی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان در این جلسه گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه ادارات و اصناف و هیئات مذهبی تشکیل شده است و هدف از این کار همگانی کردن این عمل است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است. وی افزود باید تلاش کنیم تا این فریضه مردمی شود و تبدیل به یک امر عمومی شده و به عنوان یک وظیفه در جامعه تلقی گردد.

قزوهی ادامه داد: انتظار ما از آموزش و پرورش آگاهی بخشی در این زمینه در جامعه است و در صورتی که این آگاهی ایجاد شود این باور عمومی که امر به معروف و نهی از منکر می تواند جامعه را اصلاح کند محقق خواهد شد. قزوهی امر به معروف و نهی از منکر را یک موضوع مدیریتی خواند و گفت: همه باید بر کار هم نظارت کنند ولیکن این به معنای دخالت نیست.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان، اولین اقدام در شورای امر به معروف و نهی از منکر را تغییر نگاه و باور جامعه و اقدام بعدی را آموزش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش در هر دو بخش می تواند یاری رسان شورا باشد.

قزوهی در ادامه عنوان کرد: امام حسین(ع) نماد امر به معروف و نهی از منکر است زیرا ایثار کرد تا به این فریضه عمل کرده باشد. وی ادامه داد: اعتقاد دارم که کار معلمی نیز امر به معروف و نهی از منکر است و همراه با ایثار و از خودگذشتگی است.

قزوهی افزود: آموزش و پرورش جامعه بزرگی است و دانش آموزان می توانند به عنوان یاوران معروف نقش آفرینی کنند. وی با اشاره به اینکه یکی از صفات پیامبر تذکر دهنده است گفت: همه در جامعه نیاز به تذکر داریم و اگر خوبی ها را به درستی به جامعه معرفی کنیم بدی ها جایگزین آن نخواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک عزم جدی برای فرهنگ سازی در جامعه دارد و نباید فقط خلاصه در مقوله حجاب و عفاف شود. گوهری راد ادامه داد: در جامعه موارد فراوانی برای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که باید به آنها نیز پرداخته شود.

وی ادامه داد: معتقدم که ماهیت کار آموزش و پرورش امر به معروف و نهی از منکر است. گوهری راد افزود: سوادآموزی یک امر به معروف است و نتایج آن به کل جامعه برخواهد گشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به نقش هنر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: رسانه ها باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

گوهری راد فرایند اجرای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند به آسیب شناسی و پژوهش دانست و گفت: برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از پیش دبستانی شروع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار