کعبی‌زاده: عملکرد دختران نوجوان والیبال ایران به بقیه تیم ها امید داد

تهران (پانا) - نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال می گوید که انتظار بالایی از تیم دختران جوانان ایران در مسابقات ویتنام دارد.

کد مطلب: ۸۲۵۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کعبی‌زاده: عملکرد دختران نوجوان والیبال ایران به بقیه تیم ها امید داد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، صدیقه کعبی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال درباره عملکرد تیم نوجوانان ایران گفت: تیم دختران نوجوان از مهر 96 در اردو بودند. بسیاری از بازیکنان تجربه مسابقات برون مرزی را نداشتند و بالای 80 درصد این تیم برای اولین مرتبه به خارج از کشور سفر کردند و بازیکنانی این تیم را تشکیل می دادند که والیبال را در اردو یاد گرفته بودند.
وی افزود: وقتی این تیم به مسابقات رسمی اعزام می شود و دو پله صعود می کند، این موضوع جای خوشحالی دارد و این امید را می دهد که تیم های ما در حال پیشرفت هستند. این تیم اگر تجربه بیشتری داشت، حتی می توانست به رده پنجم نیز دست پیدا کند.
کعبی زاده در ادامه صحبت های خود درباره این تیم خاطر نشان کرد: در دوره قبل نیز ما تیم نوجوانان را زمانیکه من نایب رئیس بانوان بودم، به مسابقات اعزام کردیم اما درباره این تیم من به سرمربی گفتم که تیم خوبی داریم. به دلیل اینکه اعزام تیم در ماه های ابتدایی سال بود، نتوانستیم بر خلاف میل فدراسیون اعزام برون مرزی داشته باشیم. با چند کشور نیز رایزنی کردیم اما به دلیل تفاوت در تقویم ها، این اتفاق رخ نداد. این نتیجه اما برای اولین مرتبه رخ داد و این امید و خوشحالی را به دیگر رده ها نیز منتقل کرد تا نتایج بهتری کسب کنند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در ادامه تصریح کرد: تیم ملی جوانان یک اردو هماهنگی در تایلند داشت که به آنها کمک کرد. این تیم آماده است و تجربه دارد و انتظار از تیم جوانان بیشتر است. جوانان ما در دور قبل جوانان دهم شدند و با زحماتی که مشاوران و مربیان متحمل شدند امیدواریم این تیم نتایج بهتری کسب کند.

او در ادامه درباره وضعیت تیم بزرگسالان خاطر نشان کرد: اردوی این تیم از 25 فروردین ماه آغاز شده و در روزهای پایانی شهریور ماه به مسابقات اعزام خواهد شد. در تقویم برنامه این تیم بر اساس درخواست مشاور فنی تیم دو اردو در نظر گرفتیم که تلاش می کنیم یک اردو در کشور تایلند برگزار کنیم و اردوی دوم نیز تلاش می کنیم در یک تورنمنت بین المللی باشد. بازیکنان انگیزه بسیار بالایی دارند. همه افرادی که قبلا با این تیم کار کردند این موضوع را می گویند که انگیزه این تیم و بازیکنان بسیار بالا است و همه می خواهند که نتیجه بهتری کسب کنند. موضوع اصلی برای تیم ما خود باوری است و بازیکنان فکر می کنند حالا در شرایطی هستند که می توانند با قدرتهای آسیا نیز رقابت کنند. تیم بزرگسالان ما رتبه هشتم خود را از دست داد اما امسال تلاش می کنیم جایگاه خود را ضمن باز پس گیری، ارتقا دهیم.

کعبی زاده در پایان صحبت های خود درباره تشکیل تیم نونهالان عنوان کرد: برنامه ریزی ما برای بخش نونهالان مشخص است و تشکیل تیم در این رده وظیفه آموزش و پرورش است و آنها یک برنامه سیستماتیک دارند. ما در استعداد یابی این بخش سنی را که بین 8 تا 11 سال پوشش می دهیم. جشنواره ها به صورت منطقه ای انجام می شود و بازیکنان شناسایی می شوند و تحت آموزش قرار می گیرند. برای این رده سنی البته ما مسابقات بین المللی نداریم. ما ارتباط خوبی با آموزش پرورش داریم و هیچ مشکلی برای هماهنگی وجود ندارد و با یک برنامه ریزی خوب با مسئولان مربوطه، اتفاق های خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار