دورهمی شاعرانه باحضور امام جمعه نیشابور

نیشابور ( پانا )- در آستانه میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) شاعران نیشابوری با حضوردر دفتر امام جمعه نیشابورباوی دیدار و به شعر خوانی پرداختند.

کد مطلب: ۸۲۵۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دورهمی شاعرانه باحضور امام جمعه نیشابور

امام جمعه نیشابور در دیدار با شاعران نیشابوری با اشاره به « انّ من الشعر لحکمه» اظهار کرد: شعرازکانون حکمت الهی ،ازمنبع نورانی حکمت سرچشمه می گیرد« ومن یؤتی الحکمه لقد اوتی خیرا کثیرا»به هرکس که خداوند حکمت داده است بسیاری از خصایل نیک را به او هدیه کرده است .

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی گفت: جوشش ، ابداعات وتحولات فکری از نعمت های خدادادی است که باعث تمدّن وپیشرفت انسان شده است وشعرپیشتازدریافت حکمت است .

وی خاطرنشان کرد: درجامعه ی روبه پیشرفت وتوسعه شاعران همان حماسه سرایانی هستند که تحریک وتجهیزحامعه ومردم را به عهده دارند تا جامعه ومردم به مدنیت برسند.

یعقوبی یادآورشد: نیشابور یکی از خاستگاه های مهم شعر بوده وهست وآب وهوا، پیشینه تاریخی و...در جوشش قریحه ی شاعران بی تأثیرنیست.

وی عنوان کرد:خوشحالیم که درماه رمضان دقایقی بنشینیم وشعرهایتان را بشنویم گرچه شاعرنیستم ولی شاعران وشعر رادوست دارم.

یعقوبی تاکیدکرد: شعر انقلاب شعری پویا و جامع است و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و انسان با ادب و ادبیات عجین گشته و هر حقیقتی که بخواهد جاودانه شود نیازمند به زبان و ادبیات است.

وی اذعان کرد: ما خواهانیم که همزمان با پنجم مرداد1358سالگرد اوّلین نماز جمعه همایش شعری با عنوان«نماز جمعه » با اهتمام شما در نیشابوربرگزارشود.

امام جمعه نیشابورتصریح کرد: خوشبختانه شعر امروز نیشابور، درهمه زمینه ها حرف های زیادی برای گفتن دارد سعی کنید ضمن بیان دردها ورنج های اجتماع، امیدآور نیزباشد که این رنج ها وزحمت ها آدم راناامید نکند همان طور که شیوه ی قرآن وانبیا واولیاست که «ان من العسر یسرا» زیرا جامعه با امیدزنده است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور نیز گفت:این دیدار با تاسی به نشست صمیمانه شاعران کشور با رهبر معظم انقلاب که هر ساله به مناسبت سالروز میلاد کریم اهل‌ بیت(ع) برگزار می‌شود، انجام شد.

عباس کرخی افزود:در طول تاریخ اسلام پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت با هدف دوام و ماندگاری برخی وقایع تاریخی شعرا را برای به نظم کشیدن آن وقایع سفارش کرده و همواره مورد عنایت قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این جلسه معنوی، ادبی و فرهنگی این بود که به ادبیات و شعر بیشتر توجه شود و اشعار شاعران نیشابوری با ولایت و اهل‌ بیت(ع) پیوند دارد و این یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شاعران این دیار فرهنگ وادب خیزاست است.

کرخی عنوان کرد:امروزه در شرایط حساسی به سر می بریم لذا شاعران باید مباحث انقلابی، ولایی و اهل بیت عصمت و طهارت را بیشتر مطرح کنند.

در ادامه شاعران نیشابوری حاج غلامعلی عسگری، خدابخش صفادل، سیدحسن سلامت، محمد درودی ،حامد باغیشنی، جعفرخوش بیان، حسین پورقلی امیررضا گونابادی، سعید متّقی پور، معصومه سادات شاکری،افسانه سادات حسینی، الهام دروگر، معصومه بیگم حسینی، فرشته دروگر ، لیلا خاکان،محبوبه کوشککی،مرضیه بیگم حسینی،عفّت خادمی، مهنازایروانی،انتظاری آخرین سروده های خویش را قرائت کردند و امام جمعه نیشابور نیزدر پایان این نشست با شاعران به رسم یادبود لوح سپاس و کتاب به ایشان اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار