معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان:

فرهنگ سازی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر و توسعه و تعمیق حجاب و عفاف از اولویت های آموزش و پرورش است

سنندج(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای عفاف و حجاب استان کردستان گفت : یکی از اولویت های آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فرهنگی، برنامه های تحولی و فرهنگ سازی در راستای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و توسعه و تعمیق حجاب و عفاف است.

کد مطلب: ۸۲۵۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر و توسعه و تعمیق حجاب و عفاف  از اولویت های آموزش و پرورش است

حجت الله نریمانی معاون فرهنگی،پرورشی آموزش و پرورش کردستان روز گذشته در این نشست با بیان اینکه هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید بخشی از فعالیت های شورای حجاب و عفاف با ایام ثبت نام دانش آموزان همراه است گفت : یکی از برنامه های قابل پیگیری در ایام تابستان فعالیت های شورای حجاب و عفاف و توجیه والدین در هنگام ثبت نام است .

وی با بیان اینکه در سال گذشته فعالیت های چشم گیری در دو حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب صورت گرفت و آموزش و پرورش کردستان در اجرای این فعالیت ها حائز رتبه های بر استانی شد، گفت : علاوه بر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر ، در اجرای این برنامه در دو سطح ادارات و مدارس ، ویژه فرهنگیان و دانش آموزان اقدامات خوبی انجام شد و حدود 1400 گروه یاد آوران در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس استان فعالیت داشتند.

نریمانی در ادامه به فعالیت های ماه مبارک رمضان و ارسال دستورالعمل و حدود انتظارات به واحد های اداری و آموزشی استان اشاره کرد و فعال نمودن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ، فضا سازی و تبلیغات محیطی ، غبار روبی نمازخانه های ادارات و مدارس ، تشکیل محافل انس با قران و کلاس های تفسیر را از جمله اقدامات در حال انجام عنوان کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این نشست مشترک را تشریح شیوه نامه توسعه و تحکیم حجاب و عفاف و ابلاغ آن به ادارات آموزش و پرورش و مدارس قبل از آغاز ثبت نام دانش آموزان عنوان کرد و خواستار توجه مدیران مدارس به شیوه نامه ابلاغی و توجیه اولیای محترم در هنگام ثبت نام شد .

حجت الله نریمانی هم چنین با تبیین مراحل، اهداف و برنامه های پیش بینی شده در این شیوه نامه، به برنامه های دشمنان علیه جوانان به منظور دور کردن نسل جوان از ارزشهای اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه های آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فرهنگی، برنامه های تحولی و فرهنگ سازی احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف است که این برنامه بر اساس آموزه های دینی و ضوابط و مقررات حاکم بر نظام آموزشی کشور در سطح مدارس پیگیری می شود .

وی اجرایی کردن برنامه های حجاب و عفاف را در درجه اول یک تکلیف شرعی و وظیفه دینی و در درجه دوم یکی از ضوابط و مقررات حاکم بر نظام آموزشی عنوان و تصریح کرد : در فصل پنجم آیین نامه اجرایی مدارس و مواد 65 ، 66 و 67 به صراحت بر موضوع پوشش و رعایت شئونات اسلامی تاکید شده است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان مرحله دوم اجرای برنامه های حجاب و عفاف را در طول سال تحصیلی ذکر کرد و گفت : در سال تحصیلی و ایام فعالیت مدارس شوراهای حجاب و عفاف و طرح یاد آوران در مدارس فعال است و این برنامه ها با مشارکت خود دانش آموزان و فرهنگیان پیگیری می شود .

وی ادامه داد : در همین راستا اعضای کمیته های شهرستانی و مدارس ، شرح وظایف و اقدامات پیش بینی شده به واحد های اداری و آموزشی ابلاغ می شود و در طول سال نیز از طریق بازدید ، بر حسن انجام کار نظارت لازم صورت می گیرد و یکی از وظایف مدیران مدارس پیگیری برنامه های حجاب و عفاف است .

نریمانی از ارسال دستورالعمل جامع و کامل در اجرای حجاب و عفاف خبر داد و با بیان اینکه در این شیوه نامه راه کار و مکانیسم های تشویقی به منظور توسعه و تحکیم فرهنگ حجاب و عفاف استفاده می شود، گفت : برنامه های این حوزه در سه سطح دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیا پیگیری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار