معاون دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد

معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی موسسات قرآن و عترت

تهران (پانا)- «قوانین و مقررات مالیاتی حاکم بر موسسات فرهنگی قرآن و عترت» طی نشستی تخصصی با حضور جمعی از فعالان این عرصه در نمایشگاه بین المللی قرآن تشریح شد.

کد مطلب: ۸۲۴۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی موسسات قرآن و عترت

نشست تخصصی «قوانین و مقررات مالیاتی حاکم بر موسسات فرهنگی قرآن و عترت» شامگاه جمعه 4 خرداد 97 با حضور امیرحسین سید صالحی، معاون دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از فعالان موسسات قرآنی در محل غرفه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.

سید صالحی در ابتدای این نشست تخصصی به تشریح قوانین و مقررات مالیاتی حاکم بر موسسات فرهنگی قرآن و عترت پرداخت و گفت: بر اساس آخرین اصلاحات، قانون امور مالیاتی کشور، همه فعالیت های فرهنگی قرآن و عترت و امور مربوط به تبلیغ و ترویج قرآن معاف از مالیات هستند و به تعبیری مالیات آنها با نرخ صفر محاسبه می شود.

معاون دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در قانون امور مالیاتی کشور، معافیت های مالیاتی برای فعالیت های مختلف و اشخاص پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به بند «ل» اصل 139 اشاره کرد.

وی یادآور شد: قانون مالیات کشور در تاریخ 1/1/1368 بعنوان نخستین قانون بعد از انقلاب اسلامی برای اجرا، ابلاغ شد.

سید صالحی با بیان اینکه این قانون آخرین بار در 31 تیر ماه سال 94 اصلاح شده است خاطرنشان کرد: قوانین لزوما باید از ضمانت اجرایی مناسب برخوردار باشند بر همین اساس در اصلاحات اخیر، قانون گذار ضمانت های اجرایی بیشماری را پیش بینی کرده است.

معاون دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشوراظهار کرد: طبق تبصره 2 ماده 119 برنامه پنجم توسعه، شرط استفاده از هرگونه معافیت مالیاتی در مرحله نخست، تسلیم اظهار نامه مالیاتی است.

وی در همین رابطه تصریح کرد: البته این امر به تنهایی کافی نیست بطوری که کارفرمایان و صاحبان موسسات فرهنگی قرآن و عترت برای معافیت مالیاتی لازم است در مرحله بعدی نسبت به ثبت دفاتر قانونی اقدام کنند.

معاون دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور در پایان این نشست به پرسش های حاضرین پاسخ داد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با برگزاری نشست های تخصصی متعدد با موضوع قرآن و عترت تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار