کتابخانه های عمومی بستر ساز تحول فرهنگی و علمی در جامعه می باشند

ساوجبلاغ (پانا) - جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ساوجبلاغ با محوریت هماهنگی برای برگزاری "جشنواره کتابخوانی رضوی"، تملیک دارایی ها در کمیته برنامه ریزی سال 97 و تشکیل انجمن کتابخانه در تمام روستاها ، در محل فرمانداری برگزارشد.

کد مطلب: ۸۲۴۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه های عمومی بستر ساز تحول فرهنگی و علمی در جامعه می باشند

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ با حضور فرماندار و اعضای این انجمن با محوریت هماهنگی برای برگزاری "جشنواره کتابخوانی رضوی"، تملیک دارایی ها در کمیته برنامه ریزی سال 97 و تشکیل انجمن کتابخانه در تمام روستاها ، در محل فرمانداری ساوجبلاغ برگزارشد.

فرماندار شهرستان در این جلسه اظهار داشت :کتابخانه های عمومی این شهرستان در دولت تدبیراز ۵ باب کتابخانه به ۷باب افزایش یافته و یک کتابخانه در ملک آباد چهارباغ آماده تحویل و در شهر گلسار هم در حال عملیاتی شدن است .

وی تاکید کرد: در هر روستا باید نسبت به تشکیل یک انجمن اقدام گردد

پالیز گیر گفت: پیشنهاد ما این است با تشکیل انجمن در روستا ها و اخد نیم درصد و جدب خبرین و نیکو کاران شاهد ساخت و توسعه کتابخانه ها در این مناطق باشیم.

پالیز گیر از دبیر انجمن کتابخانه های شهرستان گلایه کرد و گفت: تشکیل نا منظم جلسات نشانگر کم کاری دبیر است و باید بر اساس زمانی که گذاشته شده جلسان انجمن کتابخانه ها بر گزار شود و هیچ بهانه ای هم پذیرفته نمی شود .

وی افزود :مصوبات این نشست باید اجرایی شود و وظیفه دبیر انجمن است پیگیری و قطعی نماید
فرماندار ساوجبلاغ با انتقاد از عدم اجرایی شدن یکی از مصوبات علیرغم قول مدیر کل نهاد برای حمایت از نشر در حوزه دفاع مقدس خواستار تحقق این مصوبه از سوی اداره کل نهاد کتابخانه شد

وی افزود: نگاه دولت تدبیر و امید توسعه متوازن فرهنگی است و کتابخانه های عمومی بستر ساز تحول فرهنگی و علمی در جامعه می باشند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به مطالبه عمومی برای توسعه کتابخوانی توسط دانشگاهها و مسولین شهرستان، از ادارات فرهنگی_ آموزشی و شهرداران و دهیاران خواست با جدیت بیشتری به ترویج کتابخوانی ورود پیدا کنند و موانع موجود را با همت و تلاش بیشتری مرتفع ساخته و بسترها را فراهم کنند..

وی یادآور شد: همچنین شهرداریها در پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که این مبلغ می تواند در رسیدگی به امورات مربوط به کتابخانه ها کمک شایانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار