برگزاری جلسه نقد و بررسی در کتابخانه مرکزی شهر قدس

شهر قدس ( پانا) - نشست نقد و بررسی کتاب «دعوت در آلاسکا، دیدار در مشهد» توسط کتابخانه عمومی مرکزی شهر قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه نقد و بررسی در کتابخانه مرکزی شهر قدس

نشست نقد و بررسی کتاب دعوت در آلاسکا، دیدار در مشهد، به نویسندگی غلامرضا آقایاری و نقد سیروس همتی توسط کتابخانه عمومی مرکزی شهر قدس با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره کتابخانه های عمومی منطقه برگزار شد.

در این نشست، خوانندگان کتاب با ابراز نظرات و انتقادات خود جلسه را شروع کردند و پاسخ هایی از سوی نویسنده و منتقد کتاب به آنان داده شد.

این کتاب شامل چهار نمایشنامه شامل روایت آهنگر، دعوت در آلاسکا، دیدار در مشهد، افسانه باغ آرزوها و جا مانده ای که رسید بوده که توسط غلامرضا آقایاری نوشته شده است.

روایت آهنگر آغازگر این اثر بوده و برگرفته از مقاتل منسوب به امام حسین(ع) است. در این نمایشنامه خلاصه ای از آنچه در روز عاشورا بر امام حسین(ع) و اصحاب ایشان رویداده در قالب محکمه ای از مقابل چشمان مخاطب می گذرد.

دومین متن نمایشی در ارتباط با سفر یک کانادایی به ایران و زیارت امام رضا(ع) بوده که اذعان دارد امام(ع) او را به این سفر دعوت کرده است. روایت این بخش علاوه بر ارزش های دراماتیک دارای حس معنوی خاصی است.

داستان افسانه وار بخش سوم، در فضای روایی سنتی، از رابط سلطان، نگاهبان اسب های سلطنتی و فرزند نگاهبان می پردازد.

نویسنده در میان متن چهارم، علاقه خود به تاریخ و کند و کاو آن را نشان می دهد و در هر متن نوعی خاص از زبان روایی مورد استفاده قرار داده که این مسئله به قوت متن افزوده است.

سیروس همتی، بازیگر، کارگردان، نمایشنامه نویس و طراح صحنه، در نقد این کتاب گفت: در قسمت اول نمایشنامه روایت آهنگر نگاهی متفاوت به واقعه عاشورا دارد و کوتاهی نمایشنامه افسانه باغ آرزوها موجب شد که این بخش به فیلم نامه نزدیک تر باشد. این قسمت بیانگر رهایی و دوری از هوی و هوس است.

/خبرنگار: پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار