مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خبر داد:

تلاش برای راه‌اندازی رشته کاردانش ضمیمه در مدارس شاهد از سال تحصیلی آینده

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت با راه‌اندازی رشته کاردانش ضمیمه در مدارس شاهد که برای اولین بار انجام خواهد شد، اهدافی چون آموزش مهارت‌ها و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۹۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای راه‌اندازی رشته کاردانش ضمیمه در مدارس شاهد از سال تحصیلی آینده

محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با پانا درباره کیفی‌سازی مدارس شاهد اظهار کرد: استانداردسازی و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس شاهد در آخرین اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته است و ما در همین راستا برنامه‌هایی را ترتیب داده‌ایم که به‌تدریج اجرایی می‌شوند.

وی افزود: اجرای طرح خودارزیابی مدیران مدارس شاهد، به‌روز رسانی بانک اطلاعات جامعه هدف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران استان‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد یادگیرانه از جمله اقدامات در زمینه ارتقای کیفیت عملکرد در مدارس شاهد هستند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راه‌اندازی رشته کاردانش ضمیمه در مدارس شاهد که برای اولین بار انجام خواهد شد، آموزش مهارت‌ها و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را دنبال می‌کند گفت: تلاش می‌کنیم این برنامه از سال تحصیلی آتی اجرایی شود. این رشته در گذشته در دوره نظری بود که اکنون درحال پیگیری برای مدارس شاهد هستیم.

ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی جاری

رزاقی آماری از ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و گفت: اکنون ۳۷۹ هزار دانش آموز در ۱۳ هزار و ۸۹۴ کلاس درس شاهد تحصیل می‌کنند و ۲۹۲ مدرسه ایثارگران نیز ۴۰ هزار دانش‌آموز دارند و در مجموع حدود ۷۰درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس شاهد تابع شرایط خاص طرح شاهد هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲۷ هزار جانباز، ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید، ۱۶۰۰ همسر و ۱۵ هزار فرزند شهدا، ۷۶۰۰ برادر و ۹۰۰۰ خواهر و ۱۶۳ مادر شهید جز جامعه ایثارگران آموزش و پرورش هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار