معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خبر داد:

برگزاری پنجمین دوره مسابقات استانی مشاعره در شهرستانهای استان تهران

تهران (پانا) - پنجمین دوره مسابقات استانی مشاعره و اولین دوره مسابقه مناظره به همت پژوهش سرای خوارزمی شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۸۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پنجمین دوره مسابقات استانی مشاعره در شهرستانهای استان تهران

میرضا شفیع پورمعاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این باره گفت: این مسابقات با هدف آشنایی دانش آموزان با شعر و آثار شاعران بزرگ ، بسط و گسترش دامنه واژگانی و سنجش محفوظات دانش آموزان برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقه تعداد 84 دانش آموز از 21 پژوهش سرای دانش آموزی مناطق مختلف استان شرکت داشتند ، اظهار داشت: در پایان دانش آموزان علی قاسمی از قرچک، امیررضا بهادر مطلق از شهریار، زهرا رستمی از قرچک و زیبا احمدی از پاکدشت موفق به کسب رتبه های اول تا چهارم شدند.

شفیع پور ادامه داد: در این دوره مسابقات بخشی نیز با عنوان مناظره ضمیمه گردید که این بخش با هدف آشنایی دانش آموزان با هنر مناظره و قطعات شعر پروین اعتصامی به عنوان شاخص ترین شاعر ادبیات تعلیمی در دوران معاصر، با حضور سیزده گروه 2 نفره مطابق شیوه نامه ابلاغی برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزاری مسابقات مشاعره در راستای ایجاد امید و نشاط و کشف استعدادهای دانش آموزان دانست و افزود: با توجه به قالب مشاعره که در آن علاقمندان با مسائل تعلیمی، ادبی و فرهنگی آشنا می شوند، شناسایی استعدادهای نهفته ادبی از مهمترین اهداف برنامه‌های مشاعره به شمار می آید.

گفتنی است، پنجمین دوره مسابقات استانی مشاعره و اولین دوره مسابقه مناظره با داوری اسماعیل آذر، مجری برنامه های مشاعره صدا و سیما و با حضور مسئولان شهرستان، مدیران پژوهش سراها، همکاران فرهنگی و سایر مسئولین پاکدشت برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار