دانش آموزان تحت پوشش طرح سفیران سلامت قرار می گیرند

بوشهر ( پانا ) معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال آینده تعداد بیشتری از دانش آموزان تحت پوشش طرح سفیران سلامت قرار خواهند گرفت .

کد مطلب: ۸۱۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان تحت پوشش  طرح سفیران سلامت قرار می گیرند

حسن قلندری در همایش سفیران سلامت در بوشهر گفت : به جهت کیفی سطح آموزش ، ارتقاء مهارت های فردی دانش آموزان ، اردوهای علمی گروهی سفیران سلامت افزایش خواهد یافت .

وی با بیان این مطلب که در سال تحصیلی 96-97 سی هزار دانش آموز عضو سفیران سلامت بودند افزود : سفیران سلامت علاوه بر خود مراقبتی و توجه به حوزه سلامت مدارس سفیران ما در سطح جامعه نیز می باشند و ما و همکاران در حوزه بهداشت مدارس ، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تلاش می کنیم تا فرهنگ پیشگیری را در جامعه نهادینه کنیم .

قلندری با بیان این مطلب که مردم باید حوزه پیشگیری را جدی گرفته و صرفا به دنبال خدمات درمانی نباشند افزود : در جامعه تا حوزه پیشگیری از بیماریها نهادینه نشود و سبک زندگی سالم ترویج نگردد و صرفا اتکاء جامعه به وضعیت درمان باشد اتفاق مهمی رخ نخواهد داد .

وی گفت : یکی از بهترین و مهم ترین مراکز مدرسه و دانش آموزان می باشند .

قلندری خاطر نشان کرد : طرح های نظیر بهداشت دهان و دندان ، پیشگیری از بیماریهای ایدز ، دادرس ، صبحانه سالم ، ورزش صبگاهی ، حیاط پویا ، المپیاد های ورزشی و مسابقات ورزشی کمک شایانی به پیشگیری از بیماریها در دانش آموزان می گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار