مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: تلاش کنیم آموزش و پرورش بتواند سایه شوم شبه کنکوری‌ها را ازسر بچه‌های ما دور کند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت که آموزش و پرورش می‌خواهد به داد دانش‌آموزان برسد اما افرادی که منافعشان به خطر افتاده نمی‌گذارند تا آموزش و پرورش نتواند از سایه شوم این شبه کنکور برسر بچه‌های ما دور شود .

کد مطلب: ۸۱۷۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: تلاش کنیم آموزش و پرورش بتواند سایه شوم شبه کنکوری‌ها را ازسر بچه‌های ما دور کند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عباسعلی باقری در مراسم تجلیل از مراقبان سلامت مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران که با حضور بیش از 500 نفر از مراقبین سلامت شهر تهران که در تالار فرهنگ برگزار شد گفت: سلامت روان و سلامت جسمی انسان‌ها مقدمه همه امورات زندگی آنهاست هر فعالیتی که می‌خواهد انجام گیرد به سلامت جسمی و سلامت روانی نیاز دارد با اینکه همه در کشور می‌دانند که پیشگیری خیلی ارزان تر و خیلی به صرفه تر و عاقلانه تر از درمان است اما متاسفانه در عمل کمتر شاهد آن هستیم .

وی افزود: اگر می‌خواهیم هزینه‌های پزشکی و درمان و اداره شهر و کشور کم شود و اگر می‌خواهیم کار توسعه پیدا کند باید آموزش بچه ها را قبل از دبستان و در خانواده و سپس در مهدکودک و بعد از آن در مدارس خصوصاً در دوره ابتدایی دنبال کنیم .

باقری در ادامه گفت: در کشور بسیار سد ساخته شده است که بعضی از آنها از حوزه کاری اصلی خودشان خارج شده‌اند و بعضی از آن ها اکنون خالی هستند این در شرایطی است که ما برای مدرسه مشاور و مراقب سلامت نداریم که بیایند و آموزش‌های لازم را درخصوص سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان به آنها دهند. کار شما همکاران من بسیار ارزشمند است زیرا از جنس پیشگیری است. کار آموزگاران ابتدایی که در همین زمینه فعالیت می‌کنند، هم ارزشمند است زیرا آنها نیز بچه‌ها را تربیت می‌کنند .

باقری در خصوص حضور سایه شبه کنکوری‌ها در مقطع ابتدایی تاکید کرد: خواهران و برادران، سلامت روانی دانش‌آموزان ما در خطر است؛ معلمان ابتدایی ما در پایه‌های مختلف ابتدایی نمی‌توانند وظیفه اصلی خودشان که تربیت بچه‌ها است را انجام دهند زیرا سایه شبه کنکور بالای سر بچه‌های ماست در همین خصوص برای اینکه دانش‌آموزان در آزمون‌های تیزهوشان یا نمونه قبول شوند از سوم ابتدایی درحال تست زنی هستند یعنی به جای اینکه معلم او را تربیت کند به او نحوه تست زدن یاد می‌دهد. حال که آموزش و پرورش می‌خواهد به داد دانش‌آموزان برسد کسانی که منافعشان به خطر افتاده نمی‌گذارند و در جاهای مختلفی مثل مجلس و غیره رایزنی می‌کنند تا آموزش و پرورش نتواند از سایه شوم این شبه کنکور برسر بچه‌های ما دور شود .

شایان ذکر است در پایان مراسم با حضور باقری از مراقبان سلامت برتر مناطق شهر تهران تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار