هنردرمانی باید برای درمان آسیب‌های اجتماعی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد

نیشابور (پانا) - عضو هیات‌ علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: هنردرمانی باید برای درمان آسیب‌های اجتماعی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۱۶۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
هنردرمانی باید برای درمان آسیب‌های اجتماعی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد

منیر سادات صالح مجتهد، در همایش علمی ملی هنر و سلامت در نیشابور اظهار داشت: سلامت با زیبایی ایجاد می‌شود، زمانی که وارد هنر الهی می‌شویم، هیچ‌گونه خدشه و ناخالصی نمی‌بینیم.
وی تصریح کرد: مردم نیشابور با یک ساعت فاصله از حرم امام رضا (ع) می‌توانند وارد یک فضای بدیع هنری شوند که ناخالصی در آن وجود ندارد.
عضو هیات‌ علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: هنر به معنی جمال الهی است ولی تاکنون تعریف جامعی از هنر ارائه نشده چون تعریفی بی‌نهایت به‌اندازه داشته‌های افراد است.
صالح مجتهدگفت: ما در ایران با درجه‌های مختلف هنر در کنار علم را می‌بینیم که حرم مطهر امام رضا (ع) و مسجد امام در اصفهان نمونه‌های آن است.
وی با تاکید بر اینکه هنر نماد فرزانگی و فرهیختگی باهدف بیان و تجلی احساس است، اضافه کرد: حافظ از هنر به‌عنوان صنعت استفاده می‌کند که امروز این هنر را در جای‌جای ساخت بشر دید، این در حالی است که روزبه‌روز تعریف‌های گسترده‌تری از هنر در شکل انسان شکل می‌گیرد.
عضو هیات‌ علمی دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد: هنر و درمان نقطه تلاقی دو بخش از هستی است که از هم جدا شده، هنردرمانی باید در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد تا در نهادهای آموزشی بتواند آسیب‌های پس از بحران را درمان کند.
صالح مجتهد ادامه داد: در نقش‌های اسلیمی و اسلامی می‌توان درک از خود را دید، قرآن را اگر به‌عنوان موسیقی نگاه کنیم به‌عنوان یک صوت کامل می‌توان نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار