مدیرکل آموزش و پرورش سمنان: از پنج انتخاب مدیر ارشد استان دو پست را به زنان اختصاص داده‌ام

تهران (پانا) - مدیرکل استان سمنان با حضور در استودیو الفبا با اشاره به برنامه‌های دولت دولت در به‌کارگیری زنان و جوانان در پست‌های مدیریتی گفت که از پنج انتصابی که داشته‌ام، دو پست ارشد را به زنان اختصاص داده‌ام.

کد مطلب: ۸۱۶۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان: از پنج انتخاب مدیر ارشد استان دو پست را به زنان اختصاص داده‌ام

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، در ادامه سلسه برنامه‌های پاسخگویی استودیو الفبا محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان مهمان برنامه بود و ضمن ارائه یک گزارش مفصل درمورد استان سمنان، به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد.

محمد دستورانی با اشاره به حجم فعالیت‌هایی که در آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و نیاز به اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها گفت: در استان تلاش‌هایی را برای ضبط و ثبت و انتشار این فعالیت‌ها انجام می‌دهیم و با توجه به عملکردی که روابط عمومی وزارت خانه دارد، امیدواریم سایر ادارات تابعه با الگوبرداری از این مرکز به انتشار سریع و دقیق اخبار و رویدادها اقدام کنند.

این مقام مسئول استان سمنان را ششمین استان وسیع کشور معرفی کرد و اظهار داشت: در این استان 120 هزار دانش‌آموز در 1000 مدرسه مشغول به تحصیل هستند که 70 مدرسه زیر 20 نفر دانش‌آموز در آن فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به رتبه‌های بالای شاخص‌های آموزش‌وپرورش در استان سمنان گفت: 2 درصد مردم سمنان در رده سنی 10 تا 44 سال بی‌سواد هستند و این استان دومین استان کشور در قبولی کنکور در آزمون سراسری است.

دستورانی به رویکردهای مدیریتی در آموزش‌وپرورش استان اشاره و اظهار کرد: ارتقای سازمانی نیروهایی که سال‌ها در ادارات استان فعالیت می‌کنند را پیگیری کرده و فضای کار برای جوانان و زنان ایجاد می‌کنیم.

این مدیر دولت تدبیر و امید به وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در مورد به‌کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی اشاره و اظهار کرد: در مورد به‌کارگیری زنان در پست‌های بالای مدیریتی با دو مشکل مواجه هستیم؛ در مشکل اول و به دلیل یک نگاه غلط تاریخی، زنان در امور مدیریتی و تصمیم‌گیری‌ها در طول تاریخ ما در اولویت نبودند و برای اثبات این مدعا در ادبیات که بخشی از فرهنگ و تاریخ ما است زنان حضور کمرنگ تری دارند و برای تغییر این نگاه نیاز به اصلاح نگرش‌ها داریم و در مشکل دوم، در حال حاضر سقف شیشه‌ای برای بانوان وجود دارد و علی‌رغم قابلیت‌ها و توانمندی‌ها، زنان گویی بیش از یک محدوده مشخص حق ارتقا در پست‌های مدیریتی را ندارند و از آن مرحله به بعد با سقف شیشه‌ای مواجه می‌شوند درحالی‌که این نگرانی‌ها در مورد حضور بانوان در پست‌های مدیریتی بالاتر بی‌مورد است و با توجه به این نگاه از پنج انتخاب مدیران ارشد استان در دوران تصدی ام، دو مدیر ارشد را از میان زنان انتخاب کردم.

وی در مورد پیگیری حقوق شهروندی در آموزش‌وپرورش که از طرف ریاست جمهوری مورد تأکید و پیگیری است، افزود: فعالیت‌های مناسبی را در این مورد انجام داده‌ایم و اعتقادداریم که نگاه سیاسی از حقوق شهروندی باید برداشته شود و هر فردی بداند چه حق‌وحقوقی دارد و به حقوق دیگران احترام بگذارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان اهمیت دولت به مهارت‌آموزی را یکی از رویکردهای بسیار اثربخش برای اشتغال جوانان دانست و گفت: در این راستا از سال گذشته برنامه مهارت‌آموزی برای 2000 دانش‌آموز را آغاز کردیم و در پایان این دوره‌ها گواهینامه‌ای به دانش آموزان اعطاشده که قابلیت تبدیل واحد در رشته کار و دانش را دارد و دانش آموزان می‌توانند با تبدیل واحد در آن رشته ادامه تحصیل بدهند و یا جذب بازار کار شوند و در سال جاری هم 6000 دانش‌آموز در برنامه مهارت‌آموزی شرکت خواهند کرد و در سال‌های آینده این برنامه را ارتقا و گسترش خواهیم داد.

دستورانی با اشاره به مشکلات آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: در دوره چهارساله دولت تدبیر و امید 42 هزار مترمربع فضای آموزشی در این استان ساخته‌شده است و در مقایسه با دوره ده‌ساله گذشته که 32 هزار مترمربع فضای آموزشی ساخته‌شده بود، نشان از توجه و اهتمام دولت یازدهم به بحث تجهیز و نوسازی مدارس است اما باوجوداین تلاش‌ها هنوز 80 درصد فضاهای آموزشی در استان فرسوده است و نیاز به تخریب و نوسازی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار