یک ایرانی در صدر فهرست آقای گل فوتبال هلند

چشم اروپا به دنبال ستاره 54 میلیارد تومانی فوتبال ایران

تهران (پانا)- روند رو به رشد علیرضا جهانبخش ادامه دارد؛ او با درخشش در پیراهن قرمز آلکمار به جایگاهی رسیده است که قیمت خریدش برای مشتری‌های تابستانی را رقم 54 میلیارد و 400 میلیون تومان ثبت کرده‌اند.    

کد مطلب: ۸۱۴۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
چشم اروپا به دنبال ستاره 54 میلیارد تومانی فوتبال ایران

اولین‌ها همیشه در یاد خواهند ماند، این اولین اگر بهترین باشد خاطره‌ای شیرین ثبت می‌کند و انگیزه‌ای می‌شود برای ثبت لحظات شیرین‌تر و اگر تلخ باشد می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای جبران آنچه گذشته است؛ البته اگر فرصتی برای جبران باقی مانده باشد.

سکانس اول؛ از گیلان تا هلند

روزی که علیرضا جهانبخش در 20 سالگی از داماش گیلان راهی فوتبال هلند و تیم دسته اولی نایمخن شد، راهی جدید را پیش روی خود ترسیم کرد که نیاز به تلاشی چند برابر داشت تا به جایگاه الگویش مهدی مهدوی کیا برسد. او از فوتبال ایران به اروپا آمد تا بهترین‌ها را بسازد.

هفته بیست و یکم لیگ دسته اول هلند در فصل 2014-2013 اولین حضور علیرضا جهانبخش در فوتبال اروپا پس از سه هفته نیمکت نشینی بود؛ او در 19 دقیقه پایانی دیدار مقابل ویتسه وارد زمین شد. 3 هفته بعد و در دیدار با والویجک اولین حضور 90 دقیقه‌ای را تجربه کرد اما برای ثبت اولین گل اروپایی 18 هفته منتظر ماند تا مقابل پی اس وی با دبل خود راه گل زنی در اروپا را آغاز کند.

همان یک نیم فصل حضور در نایمخن با 2 گل زده کافی بود تا او اعتماد کارلوس کی‌روش را جلب کند تا یکی از 23 بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل باشد و در هر سه دیدار تیم ملی به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شود.

پس از جام جهانی جایگاه او در نایمخن محکم‌تر شد و از هفته اول لیگ دسته اول هلند در فصل 2015-2014 تبدیل به بازیکن ثابت شد و در همان اولین بازی گل زنی را آغاز کرد. جهانبخش در آن فصل درخشش را ادامه داد و با به ثمر رساندن 12 گل تبدیل به ستاره تیمی شد که با قرار گرفتن در صدر جدول به اردویژه یا همان لیگ برتر هلند راه یافت.

سکانس دوم؛ آلکمار و آقای گلی هلند

درخشش در نایمخن زمینه جدایی جهانبخش را از این تیم فراهم کرد و او به تیم بزرگ‌تر رفت. آلکمار مقصد جدید علیرضا جهانبخش بود. چهار هفته پس از آغاز فصل 2016-2015 هافبک تیم ملی ایران اولین حضور رسمی خود برای آلکمار را در دیدار مقابل گرافسچاپ ثبت کرد و با حضور در ترکیب اصلی 58 دقیقه بازی‌کرد. هفته بیست و یکم اولین گل جهانبخش در اردویژه مقابل نایمخن تیم سابقش به ثمر رسید و آن فصل را با 3 گل زده به پایان رساند.

در فصل 2017-2016 جایگاهش جهانبخش در آلکمار محکم‌تر شد و او در طی این فصل 12 بار برای تیمش گل زنی کرد که در بین این 12 گل اولین گل اروپایی‌اش در لیگ اروپا و در دیدار مقابل المپیک لیون به ثبت رسید.

اما فصل 2018-2017 برای علیرضا جهانبخش فصلی بود که روند رو به رشد او را نشان داد تا اینکه شب گذشته و در هفته سی و دوم اردویژه لیگ هلند اولین دیگری برای او ثبت شد. علیرضا جهانبخش در دیدار مقابل ویسته که یادآور اولین حضورش در فوتبال اروپا بود طوفان به راه انداخت و اولین هت تریک خود را در پیروزی 4 بر 3 تیمش ثبت کرد تا تعداد گل‌هایش در فصل جاری لیگ هلند به عدد 18 برسد و این هافبک 24 ساله را صدرنشین جدول گلزنان فوتبال هلند کند.

سکانس سوم؛ مرد 54 میلیاردی فوتبال ایران

مسیر پیشرفت علیرضا جهانبخش همچنان ادامه دارد؛ او با تکیه بر درخشش خیره کننده خود تیمش را به رده سوم جدول چسبانده است و باعث شده تا پیشنهادهایی جدی و بزرگ را پیش روی خود ببیند. ناپولی جدی‌ترین مشتری علیرضا جهانبخش است که البته لاتزیو را در راه جذب ستاره لیگ هلند پیش روی خود می‌بیند. جریان به گونه‌ای پیش می‌رود که هفته‌های جاری را باید آخرین حضور جهانبخش در فوتبال هلند تلقی کرد.

اما شاید علیرضا جهانبخش برای ثبت قرارداد با یکی از دو تیم بزرگ سری آ ایتالیا فعلاً دست نگه دارد تا خرداد ماه فرا برسد. دومین حضور در جام جهانی می‌تواند جهشی بلند برای او باشد تا بتواند با درخشش در روسیه مشتری‌های بزرگتری پیدا کند و او را به جایگاه تیم‌های بزرگی برساند که پیش از او ستاره‌هایی مانند علی دایی، وحید هاشمیان و علی کریمی رسیده بودند.

8 میلیون یورو معادل 54 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمتی‌ است که تا به امروز برای علیرضا جهانبخش ثبت شده و با روندی که او در پیش‌گرفته باید منتظر گران‌تر شدن او پس از جام جهانی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار