آزمون پیشرفت تحصیلی موثر در ارزشیابی‌های مستمر دانش‌آموزان

قوچان (پانا)- مدیر دبیرستان شاهد عرفان قوچان عنوان کرد: هدف آزمون های پیشرفت تحصیلی ، ارتقای بنیه علمی دانش آموزان است

کد مطلب: ۸۱۳۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آزمون پیشرفت تحصیلی موثر در ارزشیابی‌های مستمر دانش‌آموزان

رجبعلی جنگی مدیر دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان اظهار داشت : آزمون های پیشرفت تحصیلی این امکان را برای دانش آموزان ،دبیران ،مدیران ، اولیاء دانش آموزان و دست اندر کاران آموزشی فراهم می کند تا از آخرین وضعیت آموزشی دانش آموزان مطلع و تصمیمات لازم را برای بهبود و ارتقاء سطح کیفی آموزش آنان اتخاذ نمایند

وی بر این نکته تاکید کرد که هدف از این آزمون آمادگی دانش آموزان برای امتحانات پایان ترم، تقویت بنیه علمی آنان، آشنایی با نحوه سئوالات تستی، آماده سازی دانش آموزان برای کنکور سراسری، ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و رقابت بین دانش آموزان است. جنگی در ادامه نقش مدیران مدارس را در اجرای مطلوب و کیفی این آزمون ها مهم برشمرد و گفت : در صورت رعایت استانداردهای لازم در مراحل تهیه ، اجرا و تجزیه و تحلیل نتایج آزمون ها می توان به شناسایی و تحلیل وضعیت موجود با قطعیت بیشتری اقدام کرد .

وی ایجاد فضای علمی در سطح مدارس، ارائه بازخوردهای سازنده به دانش‌آموزان و اولیا و پالایش یادگیری دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این آزمون عنوان و بیان کرد:آگاهی از میزان اثربخشی فرایند یاددهی ،یادگیری و ارائه بازخورد مناسب ، مستلزم دستیابی به عملکرد تحصیلی دانش آموزان است و آزمون های پیشرفت تحصیلی یکی از ابزارهای متداول برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان به شمار می رود .

وی تصریح کرد: آزمون های پیشرفت تحصیلی ضمن این که می تواند برای دانش آموزان فرصت برابر برای رقابت علمی در فضایی سالم ایجاد کند ، افت و رشد تحصیلی را مشخص کرده و امکان شناسایی استعدادهای برتر را فراهم می آورد .

جنگی آشنایی دانش آموزان با سوالات چهار گزینه ای استاندارد را از جمله مزیت های دیگر آزمون های پیشرفت تحصیلی برشمرد و از والدین ، دانش آموزان ، دبیران خواست که به اجرای کیفی این آزمون ها توجه بیشتری مبذول نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار