در گفت‌وگو با پانا

امینی‌فرد، نماینده مجلس عنوان کرد: بررسی چالش‌های مراکز طب سنتی در مجلس

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات و چالش‌های مربوط به فعالیت مراکز طب سنتی در کمیسیون بهداشت خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۳۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
امینی‌فرد، نماینده مجلس عنوان کرد: بررسی چالش‌های مراکز طب سنتی در مجلس

محمدنعیم امینی فرد در گفت‌وگو با پانا درباره فعالیت مراکز غیرقانونی طب سنتی گفت: از گذشته اقبال مردم به طب سنتی وجود داشته است اما در سال‌های اخیر فعالیت سودجویان در زمینه طب سنتی افزایش یافته که این موضوع به دلیل ضعف نظارت دستگاه‌های مسئول تشدید شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی فعالیت غیرقانونی برخی مراکز تحت عنوان طب سنتی سلامت مردم را تهدید می‌کند، گفت: متأسفانه دستگاه های نظارتی وزارت بهداشت در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده و عملکرد مناسبی در برخورد با متخلفان نداشته است که این مسأله موجب افزایش تعداد مراکز طب سنتی شده است.

وی با اشاره به بررسی چالش‌های موجود بر سر راه مراکز طب سنتی گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه فعالیت مراکز طب سنتی وجود دارد قرار است این مشکلات در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت درکمیسیون بهداشت مجلس بررسی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طب سنتی نیازمند بازنگری است، گفت: به اعتقاد من طب سنتی باید در نظام سلامت ادغام شود. البته در برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت موظف شده طب سنتی را در نظام سلامت ادغام کند و نیاز است وزارت بهداشت در جهت اجرای این مصوبه گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار