مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد: توسعه باشگاه پیشکسوتان فرهنگی به 15 استان

تهران (پانا) -مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از توسعه باشگاه پیشکسوتان فرهنگی طی هفته های آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد: توسعه باشگاه پیشکسوتان فرهنگی به 15 استان

گودرز کریمی‌فر در نشست خبری معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اسکان نوروزی فرهنگیان گفت: ۳۴۵ مرکز آموزشی با ۱۴ هزار و ۴۶۰ تخت در خوابگاه‌های فرهنگیان، ۱۲ هزار مدرسه در قالب ۱۰۰ هزار کلاس درس در ۷۰۷ پایگاه پذیرش با ۲۵ هزار نیروی خدماتی را با شعار کیفیت مطلوب و مسافرت ارزان در اختیار فرهنگیان در ایام نوروز قرار دادیم. در این میان کمتر از ۹ درصد مربوط به اسکان غیرفرهنگیان بود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ها و پایگاه‌های بومی و سنتی، استفاده از سیستم نوبت‌دهی در پایگاه‌های اسکان، کنترل روزانه اسکان، توسعه نظارت‌های همه‌جانبه، ارائه گزارش روزانه آنلاین، تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی در سطح استان و منطقه عنوان کرد: بیش از ۸۳ درصد فرهنگیان که فرم های نظرسنجی ما را پرکردند از اسکان نوروزی اعلام رضایت کردند.

کریمی‌فر به آماده‌سازی و ساماندهی نظام‌نامه رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این نظام‌نامه مشتمل ۱۸۶ برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت است و تقویت خانه‌های معلم، بهبود وضعیت درمانی فرهنگیان با رویکرد بیمه تکمیلی که در سال جاری مورد بازنگری قرار می‌گیرد، بهره‌وری مدیریت با رویکرد کاهش هزینه‌ها از جمله سیاست کلان و راهبردی آن است.

کریمی‌فر همچنین از توسعه باشگاه پیشکسوتان فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: طرح اکنون در ۱۰ استان در حال اجراست و تا هفته معلم حداقل در پنج استان دیگر راه‌اندازی می‌شود این باشگاه‌ها دارای سالن مطالعه، استراحت، ورزش، مشاوره، کافی نت و... هستند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام کم بهره مرابحه و مسکن در نظر گرفته شده که از چندی پیش شروع شده و ادامه دارد. راه‌اندازی اتاق ایده، راه اندازی مطب پزشک در ساختمان مرکزی وزارت و اجرای بیمه منازل مسکونی فرهنگیان و راه‌اندازی تورهای سیاحتی زیارتی برای فرهنگیان با مشارکت آموزش و پرورش به صورت ۵۰ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه از دیگر برنامه‌های ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار