تلاش همگانی برای حفظ جایگاه نخست استان البرز در رونق تولید

ساوجبلاغ (پانا) - استاندار البرز گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی، دولت با باور و خوداتکایی، کمر همت برای رونق تولید بسته است.

کد مطلب: ۸۱۱۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش همگانی برای حفظ جایگاه نخست استان البرز در رونق تولید

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در ساوجبلاغ، محمدعلی نجفی در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید، که در بازدید از شرکت تولیدی ادوات دهقان ورز در مجموعه شهرک صنعتی ساوجبلاغ برگزار شد؛ ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش مدیران استان در ۶ ماهه سال گذشته گفت: آمار و ارقام های استان در رونق تولید و استفاده از فرصت تسهیلات و اشتغالزایی بیانگر این است که استان سالی موفق را پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به اهداف پیش روی استان در سال 97 نیز بیان کرد: در سال« حمایت از کالای ایرانی»،دولت کمر همت برای رونق تولید بسته است و باور، خوداتکایی و ما می توانیم مصداق عینی است که در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان شاهد تحقق آن هستیم.

استاندار البرز همچنین با اشاره به جهش استان در بحث سهمیه اشتغال در سال گذشته نیز افزود: با توجه به ارتقای جایگاه استان نیاز است که عملکرد البرز با سایر استانها در این بخش مقایسه شود.
دکتر نجفی گفت: خوشحالم از اینکه اولین جلسه رونق تولید در یکی از شهرستان های فعال استان که بنیه ای قوی به ویژه در بخش صنعت و تولید دارد، برگزار شده است.
وی افزود: این مجموعه نیز یکی از واحدهای تولیدی فعال در بخش کشاورزی است که با رنج و تحمل سختی ها توانسته به بعنوان یکی از برندها در خاورمیانه امروز، حرف های بزرگی بزند.
استاندار البرز ادامه داد: کار و تولید واژه ای با معنا برای این بخش است و انگیزه و تحرک فعالان در آن نیز خود گویای علاقمندی برای تحقق شعار سال است.

نجفی در بخش دیگری با اشاره به قدردانی از تلاش های اعضای ستاد تسهیل و رونق تولید افزود: انصافا مدیران دستگاه ها، بانک ها، آب منطقه ای و... همگی با وجود مطالبات به حقی که وارد است؛ از هیچ تلاشی فروگذار نبودند و بنده نیز در تمام جلسات کشوری به ویژه از بانک های استان برای کمک به رونق تولید و صنعت قدردانی داشته ام و خوشبختانه نیز تحرک و همکاری خوبی بین بانک های استان وجود دارد، بنحوی که سال گذشته به ویژه در 6 ماهه دوم سال در این بخش پیشرو بودیم و با فاصله معناداری در این بخش جهشی شتابان داشتیم و آمار و ارقام ثبت شده در مجاری رسمی نیز موید این امر می باشد.

استاندار با تاکید بر ضرورت تلاش مدیران در سال جدید برای حفظ رتبه اول در رونق تسهیلات بخش تولید، گفت: البرز کماکان جایگاه نخست کشوریِ خود را در رونق تولید حفظ کرده است؛ هر چند در یک مقطع زمانی بالا آمدن کار سختی نیست اما حفظ و نگهداری این جایگاه نیز رویکرد مهمی است که نباید از آن غافل شویم.

وی افزود: در مسیر تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی هم مسایل استان با ایجاد بسترهای امور زیربنایی و برنامه ای جلو می رود که این روند نیز گویای این امر است که البرز با توانی مطلوب در مسیر توسعه با جدیت کار خود را ادامه می دهد.

استاندار البرز در ادامه خطاب به مدیران با این تعبیر که همه بخش ها باید خود را همانند رهبر یک ارکستر بنحوی همراه بدانند که اگر جایی از کار همراهی صورت نگیرد، بخشی از گوشه کار لَنگ خواهد زد؛ بنابراین هماهنگی خود را حفظ و متناسب با شاخص ها عملکردشان را بروز رسانی کنند.

نجفی گفت: این مجموعه تولیدی در زمینه تجهیزات تراکتور باغی و زراعی تقریبا بالای 98 درصد روی پای خود ایستاده است و شاهد تلاش ویژه ای در این بخش هستیم.

استاندار البرز ادامه داد: اکنون که دولت و کشور با اختصاص 4 هزار میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی به این جمع بندی برای حمایت از دستاوردهای تولید و کشاورزی رسیده است و نرخ پایینی را نیز به این سهم اختصاص داده باید از ظرفیت های فعلی بهره مند شد.

وی افزود: در این راستا نیز بزودی اولین جلسه اشتغال روستایی استان را در سال جدید برگزار خواهیم کرد.

نجفی در ادامه بر ضرورت اجرایی شدن تمامی مصوبات رونق تولید تاکید کرد و گفت: معنی ندارد که در بخش بانک و خدمات انجام کارها با محدودیت مواجه شود و یا شاهد کم کاری دستگاه ها باشیم.

استاندار البرز همچنین بر لزوم پیش بینی امور زیربنایی در شهرک های خصوصی تاکید کرد و افزود: باید برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز واحدهای صنعتی واقع در این شهرک ها کمک کرد تا مسایل آنها حل شود.

وی بیان کرد: مشکلات چنین بخش های خصوصی و دیگر مناطق آزاد را اگر دولت حل نکند، رشد نخواهند کرد؛ بنابراین اگر گره قانونی وجود داشته باشد می توان بررسی کرد و راهکارها و پیشنهادات آن را ارایه داد؛ خوشبختانه از ظرفیت همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز می توانیم بهره مند شویم .

استاندار البرز در محور دیگری پیرامون موضوع شعار سال نیز تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تولید داخلی رویکرد اصلی استان در سال جدید خواهد بود؛ ضمن اینکه ستاد راهبردی نیز به همین منظور با حضور مدیران کل بخش ها، اساتید دانشگاهی و مرکز خدمات سرمایه گذاری تشکیل خواهد شد.

نجفی همچنین با تاکید بر تقویت صادرات خاطرنشان کرد: صادرات امروز کمک دهنده به تولید است و یکی از مباحث علم اقتصاد بشمار می رود؛ بنابراین نگاه منحصر و بسته به یک محدوده خاص و منطقه را باید کنار گذاشت و فراگیر نگریست.

وی بیان کرد: موضوع نمایشگاه و پایانه صادراتی استان نیز از دستور کار خارج شده چرا که کارهای زیرساختی آن به پایان رسیده است؛ ضمن اینکه تنها فرودگاه باری کشور در این منطقه قرار دارد، اخیرا نیز هواپیمای پهن پیکر باری در منطقه پیام فرود داشته است که ظرفیت ویژه ای به شمار می رود و این روند نیز خود فرصت اشتغالزایی برای البرز است.

استاندار در پایان از صنایع نیز خواست تا رسانه ها را در سال جدید تقویت کنند.

تکمیل تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد، تامین آب مورد نیاز شهرک تولید قطعات خودرو، بهره مندی از ادوات و امکانات مکانیزاسیون شرکت دهقان ورز برای تقویت بخش کشاورزی روستاهای استان البرز و تسری اشتغال فراگیر روستایی، نیز از جمله مصوبات اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید، بشمار می رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار