مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی آموزش و پرورش اعلام کرد: نهایی شدن چارچوب نظام جامع شایستگی در دوره پیش‌دبستانی

فضلی: پس از تعیین سطح، به مربیان پیش‌دبستانی برتر کارت طلایی بین‌المللی داده می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن چارچوب نظام جامع شایستگی در این دوره خبر داد و با بیان اینکه سطوح این نظام نیز مشخص است ، افزود تصمیم نهایی درباره نحوه اجرا در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

کد مطلب: ۸۱۰۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی آموزش و پرورش اعلام کرد: نهایی شدن چارچوب نظام جامع شایستگی در دوره پیش‌دبستانی

رخساره فضلی در گفت‌وگو با پانا، درباره نظام جامع شایستگی در دوره پیش‌دبستانی اظهار کرد: در دوره پیش‌دبستانی به دلیل اینکه بچه‌ها از خانواده جدا و وارد فضای آموزش رسمی می‌شوند، مربی نقش بسزایی دارد؛ با این حال در گذشته فضایی به وجود آمد که وضع مربیان این دوره کمتر ساماندهی شد و هر فردی با هر مدرک و سابقه‌ای امکان ورود به دوره پیش‌دبستان را داشت.

او با بیان اینکه حدود 48 هزار مربی پیش‌دبستان در کشور وجود دارد، افزود: این افراد از نظر مدرک تحصیلی و گرایش پراکندگی دارند لذا به طراحی نظامی فکر کردیم که شایستگی حرفه‌ای نیروهای حاضر در کلاس‌های پیش‌دبستان را ارتقا دهد.

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه در نظام شایستگی مربیان پیش‌دبستان تعیین سطح می‌شوند و سابقه آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد ،عنوان کرد: پس از تعیین سطح مربیان پیش‌دبستان برای آنان دوره‌های هدفمند برگزار می‌شود. همچنین اگر فردی به بالاترین سطح در این نظام برسد به او کارت طلایی بین‌المللی خواهیم داد.

وی همچنین اضافه کرد: چارچوب این موضوع تدوین شده و آماده است، سطوح این نظام نیز مشخص است و تصمیم نهایی درباره نحوه اجرا در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود این که آیا افرادی که اکنون به عنوان مربیان پیش دبستانی فعالیت می‌کنند، ویژگی‌های مرتبط را دارا هستند، باید با استفاده از بانک اطلاعات مشخص شود که اکنون چنین بانکی در اختیار نداریم اما گزارش‌های میدانی ما نشان می‌دهد بسیاری از مربیان حائز شرایط حداقلی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار