مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی آموزش و پرورش: فرزندانتان را به کلاس‌های مختلف نفرستید

فضلی: در دوره پیش‌دبستان کار مداد- کاغذی نداریم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که خانواده‌ها باید از وضع آموزش در دوره های پیش دبستانی آگاهی داشته باشند از آن‌ها خواست که فرزندان خود را درا ین دوره به کلاس‌های متعدد نفرستند.

کد مطلب: ۸۱۰۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی آموزش و پرورش: فرزندانتان را به کلاس‌های مختلف نفرستید

رخساره فضلی در گفت‌وگو با پانا، درباره نقش تربیتی خانواده‌ها اظهار کرد: نقش خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم است زیرا تمام مسایل افراد در خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

لزوم آگاهی خانواده‌ها برای انتخاب کلاس‌های دانش‌آموزان

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید خانواده‌ها برای فرستادن بچه‌ها به کلاس‌های مختلف و پر کردن وقت آنها آگاهی پیدا کنند.

وی با تاکید براینکه خانواده‌ها باید برای بچه‌های خود وقت بگذارنند و برای آن‌ها کتاب بخوانند و با آن‌ها بازی کنند افزود: باید به خانواده‌ها هشدار داده شود و برای آن‌ها این موضوع جا بیافتد که کلاس پیش‌دبستانی‌ای خوب است که بچه‌ها در آن بازی و ارتباط برقرار می‌کنند.

ملاک انتخاب مراکز پیش‌دبستانی

فضلی با بیان ملاک انتخاب مراکز پیش‌دبستانی برای خانواده‌ها اشاره کرد: دوره پیش‌دبستانی یک دوره رسمی و بخشی از نظام تعلیم و تربیت کشور است. اولین سوال خانواده‌ها برای ثبت‌نام کودک خود باید این باشد که آیا مرکز پیش‌دبستان مورد نظر مجوز از وزارت آموزش و پرورش دارد و آیا حال و هوای پیش‌دبستان منتخب با ماهیت کودک آن‌ها مطابقت دارد یا خیر.

کلاس‌های فوق‌برنامه مناسب بچه‌های این دوره نیست

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکید می‌کنم کلاس‌های فوق‌برنامه که در حال افزایش برای ورود به دوره‌های پیش‌دبستان است مناسب بچه‌های این دوره نیست.

وی همچنین اضافه کرد: کلاس‌های پیش‌دبستان باید به تمام ابعاد وجودی بچه‌ها توجه کند و به آن‌ها این فرصت را بدهد که بازی کنند در عین حال فعالیت‌های شناختی و عاطفی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کتاب کار کودک محدود باشد عنوان کرد: در دوره پیش‌دبستان کار - مداد کاغذی به معنایی که دوره‌های دیگر دارند، نداریم اما باید کتاب کار خانواده و مربی قطور باشد و به آن اهمیت داده شود.

با دانش‌آموزانمان کودکی کنیم

فضلی با بیان اینکه باید نگاهمان به کودک تغییر پیدا کند،تصریح کرد: باید با روش‌های کودکانه که با ویژگی‌های دانش‌آموز تناسب دارد با او کودکی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار