مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل :

۱۳۱ هزار مسافر نوروزی در استان اردبیل اقامت گزیدند

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۳۱ هزار مسافر در این استان اقامت کردند.

کد مطلب: ۸۰۹۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۳۱ هزار مسافر نوروزی در استان اردبیل اقامت گزیدند

کریم حاجی‌زاده در جلسه ارائه آمار گردشگران نوروزی در اردبیل اظهار داشت: اقامت مسافران نوروزی اردبیل از 27 اسفند سال گذشته تا 6 فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 78 درصد رشد یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت جوی مناسب و رشد کیفی و کمی خدمت‌رسانی به مسافران پیش‌بینی می‌شود در هفته دوم تعطیلات نیز با حضور و اقامت گسترده مسافران نوروزی روبهرو شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص بازدید از جاذبه‌های گردشگری نیز بیان کرد: تاکنون 13 هزار نفر از موزه‌های استان بازدید داشتند.

حاجی‌زاده با اذعان به رشد 27 درصدی بازدید از موزه‌ها تصریح کرد: در بازه زمانی ذکر شده 260 هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی بازدید کردند که گویای علاقه‌مندی مسافران به جاذبه‌های طبیعی است و 111 هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و 175 هزار نفر از جاذبه‌های دست‌ساز بازدید داشتند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود تا پایان تعطیلات آمار گردشگران و میهمانان نوروزی به صورت صعودی ادامه یابد که در این راستا اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب و کافی امری لازم و ضروری است که باید مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط با ما نهایت همکاری و مشارکت را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار