استاندار خراسان جنوبی:

ایثار بهترین‌های این کشور به جمهوری اسلامی ایران ارزش و آبرو داده است

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه کشور ما و مردم ایران زمین در بین جوامع ملی و مذهبی سرآمد هستند و همیشه پرچم ما برافراشته است، به این دلیل است که در این کشور بهترین‌ها جان خود را کف دست گذاشته و برای دفاع از این مرز و بوم دفاع کرده اند؛ از خود گذشتگی و ایثار بهترین‌های این کشور به کشور ایران ارزش و آبرو داده است

کد مطلب: ۸۰۵۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ایثار بهترین‌های این کشور به جمهوری اسلامی ایران ارزش و آبرو داده است

به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی مراسم تکریم و تجلیل از ماداران و همسران شهدای دستگاه‌های اجرایی، همزمان با ایام روز بزرگدشات شهدا در محل آمفی تئاتر مجتمع ایثار بیرجند برگزار شد.


محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در مراسم تکریم و تجلیل از ماداران و همسران شهدای دستگاه های اجرایی شهرستان بیرجند، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر و زن اظهار کرد: امیدواریم خدا این توفیق را به ما بدهد که در همه شرایط پیام آور شهدا باشیم و در همه شرایط یاد شهدا را گرامی داشته و آنها را شاهد و ناظر اعمال خود ببینیم.


وی افزود: در همه جلساتی که به یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار می‌شود همیشه بر یک مورد تاکید می‌شود و آن راه و یاد شهدا و اینکه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم است، اما سوألی که مطرح است اینکه راه شهدا چیست؟ و چگونه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم؟


استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: قطعا هر راهی راه شهدا نیست و اینکه ما فقط گوینده و ادعا کننده ادامه دهنده راه شهدا باشیم در صورتی که عمل و کار ما با گفته‌مان متفاوت باشد درست نیست و آن راه راه شهدا نیست، به حرف نمی‌توان ادامه دهنده راه شهدا بود.


مروج الشریعه با اشاره به آیه ای از قرآن، عنوان کرد: در قرآن به زنده بودن و روزی خوردن شهدا نزد خداوند اشاره شده است و گفته شده هرگز مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده اند، این نشان دهنده آن است که شهدا همیشه ناظر و شاهد اعمال ما هستند.


وی اظهار کرد: اینکه کشور ما و مردم ایران زمین در بین جوامع ملی و مذهبی سرآمد هستند و همیشه پرچم ما برافراشته است، به این دلیل است که در این کشور بهترین‌ها جان خود را کف دست گذاشته و برای دفاع از این مرز و بوم دفاع کرده اند؛ از خود گذشتگی و ایثار بهترین‌های این کشور به کشور ایران ارزش و آبرو داده است.


مروج الشریعه بیان کرد:اگر روزی مدیر و مسئولی احساس کرد که نمی‌تواند برای رفع مشکلات مردم کاری انجام دهد و بگوید برای اینکه مدیون خون شهدا نباشم از کارم استعفا می‌دهم، یعنی اینکه در مسیر و راه شهدا است؛ اگر می‌خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید در مصادیق و گفتار ما نیز راه شهدا مشخص باشد.


استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر به هر طریقی مسئولی به میز و پستی که دارد بچسبد و تحت هیچ شرایطی رها نکند و هیچ قدمی برای رفع مشکلات مردم بر ندارد در مسیر شهدا نیست.


وی با اشاره به اینکه مادران و خانواده های شهدا نیازی به تأسف خوردن ما ندارند، تاکید کرد: اگر کسی فقط به حرف ادعا کند که ادامه دهنده راه شهدا است، اما درعمل طور دیگری رفتار کند باید به حالش تأسف خورد.


استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: آیا ما که ادعا می‌کنیم ادامه دهنده راه شهدا هستیم واقعا راه شهدا را ادامه می‌دهیم؟ یا اگر به پست و مقامی رسیدیم همه تلاش ما نگه داشتن پُست و سِمت است؟ اگر برای منافع شخصی خود و رسیدن به مقامی راه شهدا را ادامه می‌دهیم بدانیم که آن راه، راه شهدا نیست.


مروج الشریعه با اشاره به اینکه راه شهدا را باید تعریف کرد، گفت: تعریف کردن راه شهدا یعنی اینکه وقتی فردی از خانواده شهدا یا سایر مردم برای کاری به سازمانی مراجعه کند در کوره راه های اجرایی آن دستگاه نمانند.


استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: ادامه دهنده راه شهدا بودن را باید با عمل درست نشان داد نه دروغ، دروغ در هر زمینه ای که شخص فعالیت دارد؛ فعالیت کردن با کج اندیشی، ناراحتی و بی صداقتی راه و مسیر شهدا نیست.


مقام عالی دولت در خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات برای رسیدن به منافع سیاسی، حزبی، گروهی و خانواده‌گی از مسیر شهدا فاصله گرفته ایم و سرگرم امورات خود می‌شویم.


وی با بیان اینکه باید مسئولان و مدیران هر روزی که برای انجام کار در محیط کار خود حاضر می‌شوند همه تلاش و هم و غمشان رفع مشکلات مردم باشد،تاکید کرد: اگر تفکر و هدف تلاش ما برای رفع مشکلات مردم باشد این راه و سیره شهدا است؛ راهی که بدون آلودگی به کارهای دنیایی است.


استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: اگر به مسائل درون جامعه پرداختیم و خودمان نیز اهل عمل بودیم جامعه ما شرمنده خانواده شهدا نخواهد بود، اما اگر خلاف این باشد شرمنده خانواده شهدا و خون شهدا خواهیم بود.


شایان ذکر است که در پایان این مراسم، لوح سپاس به امضاء استاندار و هدیه ای به رسم یادبود از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تقدیم هریک از مادران، همسران و دختران معظم شهدا و ایثارگر حاضر در جلسه نیز گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار