مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین ایفا می‌کنند

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر نقش موثر مربیان پرورشی مدارس در تحقق سند تحول بنیادین تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین ایفا می‌کنند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، رشید قربانی گفت: در سند تحول بنیادین شش ساحت پیش بینی شده که تحقق بسیاری از این ساحت‌ها توسط متولیان تربیت و مربیان پرورشی در مدارس امکان پذیر است.

قربانی در خصوص مصادیق اجرایی ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین بیان کرد: در ساحت اجتماعی می‌توان مهارت زندگی کردن را در نظر گرفت، یعنی وقتی دانش‌آموزی از مدرسه فارغ‌التحصیل می شود باید مهارت تعامل اجتماعی با دوستان، خانواده و جامعه را فرا گرفته باشد، در بحث‌های اخلاقی نیز باید صداقت، سخاوت، شجاعت، همدلی و همراهی را در میان دانش‌آموزان تقویت و نهادینه کنیم چراکه این ویژگی غالب نظام‌های تعلیم و تربیت جهانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: تمامی صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت بر این باورند که تعلیم و تربیت قابل تفکیک نیست و تربیت جامع‌تر و کامل‌تر از آموزش و تعلیم زیر مجموعه تربیت است یعنی در نظام تعلیم و تربیت، تربیت واجب عینی و تعلیم واجب کفایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید نگران این باشیم که فرزندانمان را انسان‌های مفید و شهروندانی شایسته بار بیاوریم و این موضوع دغدغه اصلی اولیا ما شود زیرا امروزه مشکلات عدیده ما در جامعه این نیست که سطح تحصیلات افراد پایین باشد بلکه مشکل در عدم تربیت صحیح شهروندان شایسته و قانون مدار است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان خاطر نشان کرد: پایه تربیت محبت است، اگر محبت وجود داشته باشد تربیت شکل می‌گیرد؛ بنابراین باید سعی شود در تربیت دانش‌آموزان از محبت بهره بگیریم زیرا از وظایف دینی، اخلاقی و انسانی ما بوده و همه ما باید به تقویت هویت دینی و ملی توجه و عنایت ویژه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار